Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 22 av 22

Ämne: error no ca found

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Tackad
    1 gånger
    okej.. men boxen var inte ansluten med någon nätverkskabel och ändå fick den en lokal ip. 192.168.1.52 haha spela roll.. jag sitter inne med ett jättetråkigt problem nu och vet att nu är de helt fel tråd att skriva på. men jag ska försöka att inte bygga på följdfrågor. försöker installera mgcamd manuellt, lägger in en .tar fil i tmp och installerar. den repeterar att den packar upp till root 6-7 gånger och sen exekvering färdig. dock känns de inte direkt som att den installerat något och ja g kan inte välja att byta cam. jag antar att jag måste ha en patchad mgcamd för gemini, men hittar ingen sådan fil. vet någon hur man lägger in mgcamd på en dm800 klon på en gemini patchad image ?

  2. #22
    Medlem kozmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    70
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av sleddog Visa inlägg
    Precis så är det, du behöver inte ens ett fungerande lokalt nätverk för att flasha via dreamup och nullmodem.
    Okej, jag gjorde nämligen samma tabbe som Arsenal gjorde. Och när jag skulle försöka köra i en patchad image så gick inte det riktigt. Försökte flera gånger med DreamUp, men slutligen efter att jag letat runt på nätet så hittade jag någonstans att datorn man flashar med bör ha internet anslutning. Jag kopplade in TP-kabeln och whips så hoppade allt igång, och flashningen startade.

    Det stämmer nog mycket väl det ni säger, jag skrev detta av egen erfarenhet. Fortfarande novis inom dreambox världen!
    Senast redigerad av kozmo den 2011-02-13 klockan 16:21.
    DM800HD

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss