Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 22

Ämne: error no ca found

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Tackad
    1 gånger

    error no ca found

    hej, ja nu har jag gjort de misstag man inte får göra med en 800 klon.. jag vet att det är ett "vanligt" fel, nu i alla fall. men jag har ett par frågor innan jag sätter igång med fler misstag.

    måste det vara en nollmodemskabel och vilken version av dreamup är ett måste? funkar inte USB (com1) ? bootloader är jag helt lost om.. hörde att en kille sket i att lägga in en annan bootloader och körde direkt med gemini.

    vore snällt om någon kunde gå igenom lite snabbt.. vill verkligen inte sabba mer nu.. suck*
    Senast redigerad av arsenal den 2011-02-11 klockan 22:56.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Nollmodem är ett måste, funkar med usb till seriell och sen en nollmodem.
    Dreamup 1.3.3.2 funkar alltid.

    Räcker att flasha in rätt bootloader först, dra ut ström, sen hålla in powerknappen när du sätter in den tills ***STOP*** visas. Sen kan du flasha via nätverket igen.

    Du måste välja en image som är patchad för ditt sim. Vad har du för sim i boxen?
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Tackad
    1 gånger
    hur vet jag vad jag har för sim och hur vet jag vilken bootloader som är rätt (69?)? har hört att senaste gemini ska funka, eller? tidigare var de i alla fall gemini på boxen.. fattar inte riktigt vad du menar med USB till seriell och sen en nollmodem :O ska ja använda både usb och nollmodem?

    tack på förhand

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Öpnna boxen & ta ut SIMkortet så ser du vilken modell du har.

    Och JA du MÅSTE använda usb-seriell om du INTE har en seriellport på datorn, nollmodemkabeln går enbart seriellt.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Tackad
    1 gånger
    okej då ska man köpa en usb till nollmodem.. tack för snabba svar.

  6. #6
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    USB -> Nollmodem lär du INTE hitta. däremot USB-seriell + en nollmodemkabel.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  7. #7
    Medlem kozmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    70
    Tackad
    2 gånger
    Arsenal - Om du öppnar boxen så bör du se hur sim-kortet ser ut. Kortet på dem senaste boxarna har en lite utbuktning. Har du ingen utbuktning på ditt kort så är det troligtvis något av dem gamla.

    Patchade images hittar du på denna sida, välj en som passar dig:http://dreamboxsweden.com/dm800.php

    När du sen skall flasha om boxen med ny image så rekommenderar jag DreamUp 1.3.3.4 då den anses fungera bäst på DM800 (Det var bara den som fungerade för mig). Använd dig av nollmodemskabel (om du har COM port på din dator), i annat fall måste du köra USB-Seriell & nollmodemskabel.

    OBS! Datorn som du flashar med MÅSTE vara uppkopplad mot internet annars händer ingenting!
    DM800HD

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Tackad
    1 gånger
    tack kosmo.. jo jag håller på nu fast med dreamUP 1.3.3.2 och jag får kontakt med boxen, kör med en nollmodemskabel.. den känner av boxen och på displayen står det 192.168.1.52 *** SERIAL MODE ***, men jag provade bara en ny version av gemini.. men hade kvar problem när allt var klart.. jag antar att jag får öppna boxen och se vilket sim jag har. för att sen kunna fastställa vilken image jag ska flasha. eller hur?

  9. #9
    Medlem kozmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    70
    Tackad
    2 gånger
    Du måste köra i en patchad Image! Du kan inte köra i original image på en klon... Kolla vilket som du har så börjar vi jobba där ifrån..
    DM800HD

  10. #10
    Medlem jonsa79s avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    90
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av kozmo Visa inlägg
    Du måste köra i en patchad Image! Du kan inte köra i original image på en klon... Kolla vilket som du har så börjar vi jobba där ifrån..
    Fast... det kan man ju. Har man Sim2.01 kan man flasha original image sålänge man direkt efter det flashar en patchad bootloader. ssl76d t.ex.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss