Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: funkar smartwi med adtekniks smartcardläsare?

  1. #1

    funkar smartwi med adtekniks smartcardläsare?

    Ja, rubriken säger väl det mesta.
    Har en tv med ci+ och det vore nice att få in lite hd kanaler. Men jag har ingen lust att skaffa tvillingkort.
    Någon som testat? Vad behövs för att få det att funka i så fall? Extern strömförsörjning har jag förstått. Eller?
    All info är välkommen!

    /Peter

  2. #2
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Om jag inte minns fel så fungerar i alla fall Canal Digital, än så länge då de inte knutit sina CAS7 smartcards till HDTV boxar. Eller är det fel, någon annan får rätta mig.

    Samma sak gäller med boxer, frågan var om man behövde regga korten eller inte. Osäker.

    Är över lag luddigt när det gäller HDTV kanaler. Däremot funkar ju inte Viasat men det är inte något konstigt, man måste ju ha deras boxar, och smartWI klarar inte NDS Videoguard. Där är det dreambox (och ev. andra boxar) som kan fixa kortdelning och köra över LAN i hemmet.

  3. #3
    Donator
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    105
    Tackad
    10 gånger
    Kör smartwii i adtekniks läsare med Comhem och det fungerar med HD kanalerna om originalboxen är pairad med kortet.

  4. #4
    Tack för svar!
    Då är jag redo att beställa! Bara två frågor till.
    1.) Behövs det någon extra strömförsörjning till smartwi kortet i adtekniks läsare eller är det bara att stoppa in och köra
    2.) Bara för att vara säker. Du menar väl att hd kanalerna bara funkar i boxen och inte datorn? Eller funkar de att spela in också?

  5. #5
    Donator
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    105
    Tackad
    10 gånger
    1. Det är bara att stoppa in och köra som ett vanligt kort. Behövs ingen extra ström.
    2. Comhems HD kanaler fungerar bara i godkända boxar eller CI moduler som det ser ut idag (förutom SvtHD och SvtHD2). Så är tanken att du ska köra med en dreambox eller annan mottagare som inte är godkänd kommer du inte få HD kanalerna att fungera.

    Hoppas det var svar på din fråga.

  6. #6
    Det var absolut svar. Tack för all info!

    /Peter

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss