Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 20 av 20

Ämne: Förbättra EPG:n (DM800HD; Gemini 4.7)

  1. #11
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Nix du kan flasha om SIM mha en simkortbrännare.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  2. #12
    Hmmm.

    Eftersom jag inte vet hur en sån ser ut, så tror jag inte att jag har någon. Inget som går att göra via com-porten på boxen?

    Men hursomhelst har jag svårt att hitta GP3 till min box. För jag gissar att den måste vara patchad precis som innan då jag har en klon?

    Mvh ctm555

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    http://www.sat-plus.com/redirector.p...0204203827.rar

    Där har du en icvs för sim2.01, ska gå att lägga in GP3 från plugin.... Har dock inte testat själv då jag kör gp5.1 med ferrari-kort

  4. #14
    Thanx. Jag inser att jag hamnat helt OT, men vad menar du med GP3 via plugin? Borde inte GP3 vara en fristående image?

    Mvh ctm555

    Sent from my Desire HD using Tapatalk

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Kolla här http://www.youtube.com/watch?v=DEfWhuq4dts så får du se hur jag menar.

    Har som sagt inte provat detta själv men det verkar busenkelt. Som jag har fattat det så är det ett tillägg till icvs som också utvecklas av samma personer som utvecklat gemini imagearna...
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  6. #16
    Tack, då fattar jag den biten iaf!

    Jag känner mig jävlig trög nu (efter att ha försökt hänga med vad som hänt sen jag uppgraderade image sist), men kan man köra samma images (för 2.01) på original och klon? Tidigare har jag bara tagit hem "patchade", vad fan det nu innebär

    Edit: Sorry att jag spammar forumet. Nu har jag hittat (på dreamoem.com, som föreslogs tidigare i tråden) senaste iCVS för min box.

    All good. Tack för hjälpen!

    Mvh ctm555
    Senast redigerad av ctm555 den 2011-02-19 klockan 11:39.

  7. #17
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Blev EPG:n bättre med senaste icvs och GP3?
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  8. #18
    Spontant så tror jag det. Har inte hunnit utvärdera så mycket (har inte hunnit ändra refreshrate heller).

    En par saker förbryllar mig dock nu. Bara för att fortsätta off topic

    Vad är poängen med ett "Ferrari"-sim? Jag kunde ju köra senaste icvs (med gp3-plugin) med min box (sim 2.01/BL76D). Och är det bara kloner som har sim 2.01/ferrari osv? För vad jag har förstått nu så är ju Ferrari-teamet kineser (samma folk som gjorde sim 1.0)...?

    Mvh ctm555
    Senast redigerad av ctm555 den 2011-02-20 klockan 11:01.

  9. #19
    razorx
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av ctm555 Visa inlägg
    Spontant så tror jag det. Har inte hunnit utvärdera så mycket (har inte hunnit ändra refreshrate heller).

    En par saker förbryllar mig dock nu. Bara för att fortsätta off topic

    Vad är poängen med ett "Ferrari"-sim? Jag kunde ju köra senaste icvs (med gp3-plugin) med min box (sim 2.01/BL74D). Och är det bara kloner som har sim 2.01/ferrari osv? För vad jag har förstått nu så är ju Ferrari-teamet kineser (samma folk som gjorde sim 1.0)...?

    Mvh ctm555
    Det stämmer att SIM1 är en gammal produkt från ferrari och dessa sim går att patcha. Ja det är bara kloner som har dessa sim. Största skillnaden är väll egentligen att ferrari är bättre på marknadsföring samt att deras boxar endast tillverkas av en och samma fabrik.

  10. #20
    Tack för svaret! Egentligen har jag inget att vinna på att köpa en klon med Ferrari-sim nästa gång då...?


    LumberJack: Jag tycker EPG:n är lika dålig som innan. Däremot verkar man kunna göra en del bra grejer under BluePanel/Setup/EPG refresh. Förstår inte hur bara. Man verkar kunna lägga till specifika kanaler som ska uppdateras en viss tid på dygnet.

    Det bästa vore ju om man kunde få den att alltid ha typ 1 dygns EPG lagrat på disken för en viss boquet. Meckar lite och ser om jag kan få nån bättring.

    Mvh ctm555

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss