Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: svt2 hd och kanal 5 hd?

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2007
    Inlägg
    536
    Tackad
    55 gånger

    svt2 hd och kanal 5 hd?

    Någon som har kolla på varför canal digital valt att inte ha dom i sitt utbud?
    kanal 5 är väl en cd ägd kanal oxå?

    //bbra2000

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Tyckte jag har läst någonstans att Kanal 5 HD ska börja sända nu i Februari/Mars?! Någon som kan rätta mig?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Är det inte VIasat som tar in SVT2HD, TV3HD samt Kanal 5HD
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    ovrigt@canaldigital.se

    till mig
    visa information 9 feb (6 dagar sedan)

    Hej och tack för ditt mail

    Idag har vi det största hd-utbudet med flest antal hd-kanaler. Vad gäller svt2HD samt tv3HD så förs det disskutioner kring hurvida dessa kanaler skall tas in i utbudet eller inte. Så om och när dom kommer in kan vi tyvärr inte svara på.

    Gällande Dr1 och 2 samt Nrk har vi inte sändningsrättigheter för dessa kanaler på parabol. Dessa avtal är inte samma som för kabel eller iptv.
    Canal Digital Kundservice
    Tel: 0770-33 22 11
    Fax: 08-772 27 77
    http://www.canaldigital.se



    Fick detta svar förra veckan när jag frågade om HD-kanaler. Råkade skriva att jag trodde att fler skulle vara intresserade av TV3HD än exempelvis SILVERHD samt undrade varför kabelTV-titare har DR och NRK i utbudet, men inte vi som tittar via parabol. Frågade inte om Kanal5.

    Leder CD HD-ligan även efter första mars??

  5. #5
    När Canal Digital frotterar sig med devisen "vi har det största utbudet av HD-kanaler", så är det en sanning med modifikationer. Att kanalen har en HD-logga placerad i bild gör den inte till en HD-kanal. Det bör finnas högupplöst material också, och då är utbudet begränsat. Kolla
    på SVT1HD, SVT2HD och TV4HD, där är utbudet av hd-upplöst material är obetydligt. Samma med Canal+FilmHD, varannan film sänds i
    standardupplösning. Devisen "HD" används mest i reklamsammanhang.

  6. #6
    Boxer kommer som sagt att börja köra med kanal5hd, däremot så verkar inte canaldigital att ta in den förrns i höst, konstigt nog, då det är deras kanal och det borde ju kunna locka en hel del!

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Kanal 5 ägs SBS som ingår i ProSiebenSat1 koncernen så nej CD äger inte Kanal 5.
    Men det kommer ändras snart då det är till salu och MTG/Viasat är en av intresserade.
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Ja, rätt skall vara rätt.

    Känns inte så där roligt när jag har abonnemang hos leverantören med flest HD-kanaler när de inte tänker ta upp de intressanta förrän i höst. CD har kanske ont om pengar...

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    43
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av gibbon Visa inlägg
    När Canal Digital frotterar sig med devisen "vi har det största utbudet av HD-kanaler", så är det en sanning med modifikationer. Att kanalen har en HD-logga placerad i bild gör den inte till en HD-kanal. Det bör finnas högupplöst material också, och då är utbudet begränsat. Kolla
    på SVT1HD, SVT2HD och TV4HD, där är utbudet av hd-upplöst material är obetydligt. Samma med Canal+FilmHD, varannan film sänds i
    standardupplösning. Devisen "HD" används mest i reklamsammanhang.
    Stämmer att svt1hd, svt2hd och tv4hd inte sänder särskilt stor del av sina tablåer i HD. Ditt påstående om Canal+ Film HD stämmer inte. Jag känner folk som jobbar med att köpa in material till denna kanal och det är till 99% som källan är HD. Bara för att du inte tycker att bilden ser bra ut innebär det inte att det inte är HD. Det finns mycket i en kedja från inspelning till slutresultat som påverkar bilden såsom kamera, regissörens artistiska vision etc.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss