Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: SID inte funnen i PAT

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    98
    Tackad
    2 gånger

    SID inte funnen i PAT

    Hej, jag har ett problem som kommer några gånger per dag. Bilden hänger sig och sedan kommer ett "time out vid läsning av PTM" meddelande upp. Försöker man byta kanal får man "SID inte funnen i PAT".

    Jag har försökt söka men det funkar inte att söka med så korta sökord, och google har inte gett något heller.

    Är det någon som har någon tanke vad det kan vara. Det blir samtidigt på båda mina dreamboxar(dm800). SID är väll service id, men dom andra vet jag inte vad dom betyder. Finns det någon logg man kan kika i för att se vad som händer dom där gångerna. Jag kör NewCS 1.67.

    /Martin

  2. #2
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Din parabol är inte rätt justerad, eller så har du dåligt kablage/switch mellan boxarna och mikrovågshuvudena (ev dåliga huvuden)
    Det har att göra med din mottagning i alla fall.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    98
    Tackad
    2 gånger
    Okej, jag kör iof kabeltv men det är väll mottagningen det sitter i då också kan jag tänka mig.

    vad står PTM och PAT för?
    Senast redigerad av martin84 den 2011-02-27 klockan 14:44.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    98
    Tackad
    2 gånger
    Måste uppa den här tråden.
    Jag har inte hittat vad det skulle kunna vara. Jag förstår inte vad som kan va problemet eftersom jag har kabel, och det blir samtidigt på båda tvapparaterna samtidigt. Om det ska vara signalen måste det ju typ vara fel på kabeln ingående till lägenheten, men det känns ju inte så troligt.

    Sen känns det som att det inte händer lika ofta när bara ena tvn är på. Skulle det kunna vara cardsevern som skickar ut nått fel?
    Servern sitter på en kinabox om det är någon som har haft liknande problem.

    /Martin

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Prova med en antennförstärkare. Antar att du har comh*m eftersom du säger att du har kabel. Deras nät varierar ofantligt i kvalitet. Har du pixlingar/frysningar på några kanaler så behöver du garanterat en förstärkare.

    Har aldrig fått upp texten du får på mina kabelboxar.
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    98
    Tackad
    2 gånger
    Jag har Canal digitals kabeltv. Men jag får kanske testa antennförstärkaren då.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss