Resultat 1 till 10 av 20

Ämne: Problem med komponent scart-förstärkare

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Tackad
    20 gånger
    Netonnet kabeln ger ju ut kompisit (inte komponent). Dvs "dålig" bild.

Jag kör med den från kjell.com och får bild och den är bättre än komposit. Har du möjligen komponent in i tvn? Testa koppla direkt till tvn och ställ in DM600 på YPbPr eller vad det står i settings. Man kan också testa typ testa scart och ställa in YPbPr så brukar man få en grön bild.

Citat Ursprungligen postat av nickboll Visa inlägg
    Tack för försöken men jag har testat olika alternativ på scart till komponent. Nedan finns 2st kablar som jag testat en fungerar, den andra inte. För mig är det samma kablar

Fungerar:
    http://www.netonnet.se/art/tv-och-bi...M/103851.4306/

Fungerar inte:
    Artnr:37830 hos www.kjell.com

Citat Ursprungligen postat av Bogdan Visa inlägg
    Netonnet kabeln ger ju ut kompisit (inte komponent). Dvs "dålig" bild.

Jag kör med den från kjell.com och får bild och den är bättre än komposit. Har du möjligen komponent in i tvn? Testa koppla direkt till tvn och ställ in DM600 på YPbPr eller vad det står i settings. Man kan också testa typ testa scart och ställa in YPbPr så brukar man få en grön bild.
    Det märkliga är att det fungerar om jag kör kabeln direkt från boxen in i tvn. Fungerar det inte med komponent från box till försärkaren och sen från hdmi ut till tvn?

Det finns ju uppskalning på receivern. Är det någon inställning jag missar?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss