Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Bildproblem med Humax 5100C ?

  1. #1

    Bildproblem med Humax 5100C ?

    Jag har problem med bilden på min Humax 5100C. Den hackar ibland och försvinner ganska ofta helt för en sekund. När jag kollar signalnivån i menyerna går den bara upp till 50%. Jag har testat med diverse olika antennsladdar av olika längd utan nån förbättring. Nån som har nån idé om vad detta kan bero på ? kan det vara nåt fel på mottagaren eller är det mer troligt att felet ligger hos comhem?

  2. #2
    De är inte helt osanoligt att felet ligger hos ComHem, många fastigheter är "slarvigt" installerade av de bolaget som ComHem har lejt till att göra jobbet... Vet att dom har varit och "rättat till" de på flera ställen

    //Stimo

  3. #3
    Yes, ComHem och deras hjälpredor kan vara väldigt slarviga. När jag flyttade in i min förra lägenhet så hoppade inte internet i gång. Så småningom visade de sig att entreprenören som ComHem anlitat inte hade monterat nån antennförstärkare, tror jag det hette, ner i huvudskåpet i källaren. :roll: :roll: :roll:

  4. #4

    lokaliserat felet(?)

    mottagaren är OK, jag tror felet ligger på CA-modulen, på en okodad kanal är nämligen bilden felfri.
    Nån som vet om det är nåt speciellt som gäller för att ha ett guldkort i en CA-modul jämfört med att ha kortet i en inbyggd kortläsare? skiljer sig programmeringen av kortet?

  5. #5
    Jag har oxå problem med jämna mellan rum, får felmeddelandet "intierar ci-modul" sen kommer bilden tillbaka lika snabbt. Satans irriterande :evil:

  6. #6

    vilka koder/nycklar ? ?

    Jag har nu pratat med en insatt person som har sagt att det beror på koderna/nycklarna huruvida ett guldkort funkar ihop med mottagaren Humax 5100C....
    Så...någon vänlig själ som har koll på vilka koder/nycklar man ska programmera sitt guldkort med för att få det att funka ihop med Humax 5100C ?

  7. #7
    Humax
    Gäst
    jag har oxå samma problem..... :cry:

  8. #8
    Humax 5100C för ComHem-nätet. Mjukvaran kan hämtas hos Humax.
    Baras att registrera sig och sen logga in och välja download, CI 5100C och ladda hem Download Tool 'WDN4OAK+.ZIP' samt SOFTWARE For CI-5100C HQCI 1.03.03 "hqci10303-00.hdf"det behövs även en PC med comport och en nollmodemkabel. Lycka till!!(030515)

    Du måste ha full au för att inte få upp medelandet: Programet sänds ej eller är kodat :!:

    Humax 5100C för ComHem
    Det har varit lite problem med Humax 5100C för ComHem-nätet. Den har varit väldigt svår att zappa med och den har med jämna
    mellanrum fått en ruta med "Initierar CI-modul" eller
    "Ingen eller dålig signal" Detta betydde att leverantören
    blev tvugna att uppdatera mjukvaran
    i själva boxen! Detta innefattade hela den sändningen av boxar. Mjukvaran som lades in heter: 1.03.03 och efter det så fungerar den samt att man måste se till att man "inte" får en CA-modul RedCam version 4.84.(030506)


    Ladda ner program här : http://www.humaxdigital.com/


  9. #9
    Jag har uppdaterat min Humax med den nya mjukvaran. Och visst den byter kanal snabbare och blev något stabilare, men "initierar ca-modul" felmedellandet dyker allt upp rätt som det är ändå.Har dock märkt att den funkar bäst med funcard.

  10. #10
    Jag köpte min Humax på Etronicz, fick en modul med version 4.84 (P/N 903665).
    Så jag klagade lite och fick modulen utbytt för två veckor sen till en v. 4.83 (P/N 903457), sen dess har jag inte fått någon "Initierar CI-modul". :lol:

    Så ni som har köpt boxen på Etronicz, maila dom så ni får modulen utbytt!

Liknande ämnen

  1. Humax 5100c
    Av TobbeA i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-01, 16:00
  2. Humax 5100c
    Av janbro i forum Com Hem
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-04-18, 10:37
  3. Humax 5100C
    Av tepes i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-08-30, 20:50
  4. [LÖST] Humax 5100c
    Av Sams i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-05-11, 22:32
  5. Humax 5100C,
    Av Loucas i forum Com Hem
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2003-05-04, 18:06

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss