Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 29

Ämne: Kinesisk Dreambox 500 HD

  1. #11
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Så här ser specifikationerna ut för klonerna.
    DVB500HD SPEC.rar

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2009
    Inlägg
    102
    Tackad
    1 gånger

    Scam ?

    Är det ingen som såg detta,
    http://forever2010.en.ec21.com/Dream...0_4911471.html
    1 dm 8k för 80$ lol

  3. #13
    När vi nu ändå är inne och snackar både Kina och kloner, skulle jag vilja flika in med en fråga som jag funderat länge på...
    Ni som köper / har köpt från kina. Vem väljer ni som transportör till Sverige. Jag köpte en 500S som gick med DHL. Kom hem till dören på 4 dagar. Superbra. MEN!... Den passerar DHL i Leipzig, och jag har läst på flera oberoende håll hur de där har "letat" efter db kloner som de konfiskerar. Någon som vet mer om detta och rekomenderar någon annan transportör? En del rekomenderar EUEXP?
    Hoppas jag inte sabbar tråden med detta nu... :-)

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    162
    Tackad
    2 gånger
    Jag har lyckats lägga vantarna på en "Dreamer 500 HD PVR". Har dock ingen koll på hur den ska progameras och vet heller inte om jag vågar göra något med den eftersom den inte är min (vill ju inte bricka den). Programvaran som finns installerad ser skum ut. Jag har flashat en original DM500HD tidigare men denna ser inte alls ut till att vara den samma.

    Någon som vill att jag ska kolla något specifikt innan jag lämnar tillbaka den?

    (återkommer med en länk som visar var den är införskaffad ifrån)

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av johansjostrand Visa inlägg
    När vi nu ändå är inne och snackar både Kina och kloner, skulle jag vilja flika in med en fråga som jag funderat länge på...
    Ni som köper / har köpt från kina. Vem väljer ni som transportör till Sverige. Jag köpte en 500S som gick med DHL. Kom hem till dören på 4 dagar. Superbra. MEN!... Den passerar DHL i Leipzig, och jag har läst på flera oberoende håll hur de där har "letat" efter db kloner som de konfiskerar. Någon som vet mer om detta och rekomenderar någon annan transportör? En del rekomenderar EUEXP?
    Hoppas jag inte sabbar tråden med detta nu... :-)
    Jag har svårt att tänka mig att tyska tullen skulle agera så specifikt (även då DM-kloner tydligen är "olagliga" där). Så länge det inte står "Dreambox Clone" på lådan.

  6. #16
    Kanske lite OT men kan bekräfta att många kloner beslagtagits i Leipzig. En av dem skulle nämligen till mig....

  7. #17
    Skickade tyskarna ett brev där dom berättade att ditt paket inte kommer att komma fram? Var beställde du ifrån?

  8. #18
    Citat Ursprungligen postat av johansjostrand Visa inlägg
    "letat" efter db kloner som de konfiskerar.
    Köp ett annat fabrikat så har du bara tullen i sverige att bråka med?

  9. #19
    Citat Ursprungligen postat av ctm555 Visa inlägg
    Skickade tyskarna ett brev där dom berättade att ditt paket inte kommer att komma fram? Var beställde du ifrån?
    Från Tyska tullen hörde jag inget men fick så småningom ett brev från en Advokatfirma som agerar på uppdrag från Dream Multimedia och letar efter kloner. Brevet innehöll en lång lista på beslagtagna boxar inklusive namn på de som beställt. Bara information om att min box beslagtagits eftersom det var en olaglig kopia men att inga rättsliga åtgärder kommer att vidtagas typ. Chansade och beställde en ny box från samma ställe ett par dagar senare och den kom fram som den skulle. På paketet står inget om att den innehåller en Dreambox så förmodligen gör de väl stickkontroller och öppnar alla paket som storleksmässigt ser ut att innehålla en Dreambox.

    Jag beställde från alibaba.com och blev glatt förvånad när jag fick pengarna tillbaka av säljaren för den box som blev beslagtagen. Detta skall man dock inte räkna med då de normalt frånsäger sig allt ansvar för boxar som beslagtagits.

    Min box var iofs en DM800 men konfiskering drabbar alla typer av kloner. Kanske inte ett jätteproblem då de flesta säkert passerar tullen utan problem. Tycker dock man skall vara medveten om att risken finns att bli av med sin box.

  10. #20
    Okey, tack för infon! Ska kolla om min senaste beställning (DHL) går via tyskland. Gör den det får man väl se till att välja ett annat fraktsätt nästa gång. För säkerhets skull

    Sent from my Desire HD using Tapatalk

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss