Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Längre EPG dm800 gemini 5.0

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2008
    Inlägg
    117
    Tackad
    2 gånger

    Längre EPG dm800 gemini 5.0

    Har läst flera trådar om detta men inte hittat någon lösning? Jag ser endast 2 program i epgn på min dm800, canal digital. Har varit inne i epg refresh och lagt till flera olika kanaler som den ska gå igenom nattetid. Men tyvärr har jag inte längre än 2 program på någon kanal.

    Under installation så finns det lite olika epg inställningar som jag inte förstår vad de gör. Man kan göra inställning hur ofta den ska söka och cache inställningar osv. Är det något här som man ska ändra på? Vad i så fall?

    Provade även att installera ett plugin jag hittade som heter crossepg. Där kunde jag ställa in att den ska hämta epg för sweden och nordic. Pluginet verkar ladda hem EPG och gör något men tyvärr så syns inte fler program i epgn ändå?

    Någon som kan förklara enklaste och bästa sättet att lösa detta utan att byta image.

  2. #2
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Vilken kanal har du valt som EPG källa?

    Jag har lagt in visjon Norge som en zap i timerlistan, den byter till den kanalen 10 minuter under natten och jag har noll problem med EPG:n, För Viasat använder jag Viasat Motor.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2008
    Inlägg
    117
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av sleddog Visa inlägg
    Vilken kanal har du valt som EPG källa?

    Jag har lagt in visjon Norge som en zap i timerlistan, den byter till den kanalen 10 minuter under natten och jag har noll problem med EPG:n, För Viasat använder jag Viasat Motor.
    Provar den i morgon. Återkommer med resultat.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2008
    Inlägg
    117
    Tackad
    2 gånger
    Okej det funkade tydligen utan att jag gjorde något. När jag provade så hade jag satt tiden till vad klockan var när jag provade och så satt jag och väntade de minuterna som refreshen skulle ta men då hände inget och då sket jag i det. Nu när jag inte gjort något på några dagar och refresh har stått på under natten på några kanaler så har jag fått en lång epg.

    Had väl för dåligt tålamod helt enkelt

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss