Resultat 1 till 1 av 1

Ämne: Vu+ vs "htpc"

  1. #1

    Vu+ vs "htpc"

    Lite tokig topic kanske då en htpc själklart är bättre, men men...
    Hur funkar vu+ som mediaspelare. Som jag förstått ska den klara 1080p mkv samt dts.
    mkv är ju en aning otydligt eftersom det bara är en kontainer för video,ljud m.m
    Någon som har koll på om något inte funkar?
    DivxHD?

    Som mediaspelare vill man ju den ska ta allt, o det borde ju inte vara några problem kan man tycka med tanke på att min lg bluray för 1500:- fixar i princip allt. Men det blir dock ett jäkla spring med usbminnen o hårddiskar.

    Funderar på en vu+ solo, men om det är lite halvdant så får dm500an hänga kvar ett tag till som satmottagare.

    Kunde inte hålla mig utan köpte en
    Har inte hunnit testa så mycket men det verkar funka ok. utom divx som inte flyter riktigt(känns som 10fps), tror inte det har med hårdvaran o göra då bitrate/upplösning inte verkar ha någon som helst betydelse.
    Har inte haft möjlighet att testa några riktigt saftiga (typ 12gb mkv) p.g.a trådlös brygga.
    Kommer dra kabel när jag får ork.
    Senast redigerad av Storsnusaren den 2011-03-18 klockan 11:34. Anledning: Update
    VU+

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss