Citat Ursprungligen postat av zaffe Visa inlägg
Funkade det? Har också haft problem, har samma box o tele2, ska vara samma som comhem. Första gången använde ja den senaste icvs filen från gemini och installera mgcamd o newcs, tar filer båda. Sen ftpa jag in configfilerna o då funka alla kanaler direkt efter omstart. Sen ville jag byta till gemini 5.1 o använde samma mcgamd o newcs o configfiler o då funka de såklart inte. Installera sedan om icvs imagen o testa samma igen (de som funka från början) och så funka de såklart inte. Nu sitter jag o fattar ingenting.. Är ganska dålig på detta men är de någon som har en lätt lösning? Ska ja in o ändra i configfilen tro? Hur kan de funka sen helt plötsligt inte funka..
Enda sättet att reda ut varför det blir som det blir är att starta newcs och mgcamd från en kommandoprompt. Om du vet hur man loggar in på boxen med telnet så gör det.

Vid prompten så provar du först att skriva newcs och ser vad som skrivs på skärmen. När du fått newcs att starta ordentligt och hitta ditt kort så provar du att skriva mgcamd och ser vad som händer. Om något går fel under uppstarten så skrivs det ut felmeddelanden i loggen som kommer på skärmen. Utifrån det får man försöka lista ut vad som går fel och fixa till det.