Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: Comhem MGCamD o NewCS config filer för lokalt kort plus några mindre fårgor

ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av zaffe Visa inlägg
    Funkade det? Har också haft problem, har samma box o tele2, ska vara samma som comhem. Första gången använde ja den senaste icvs filen från gemini och installera mgcamd o newcs, tar filer båda. Sen ftpa jag in configfilerna o då funka alla kanaler direkt efter omstart. Sen ville jag byta till gemini 5.1 o använde samma mcgamd o newcs o configfiler o då funka de såklart inte. Installera sedan om icvs imagen o testa samma igen (de som funka från början) och så funka de såklart inte. Nu sitter jag o fattar ingenting.. Är ganska dålig på detta men är de någon som har en lätt lösning? Ska ja in o ändra i configfilen tro? Hur kan de funka sen helt plötsligt inte funka..
    Enda sättet att reda ut varför det blir som det blir är att starta newcs och mgcamd från en kommandoprompt. Om du vet hur man loggar in på boxen med telnet så gör det.

Vid prompten så provar du först att skriva newcs och ser vad som skrivs på skärmen. När du fått newcs att starta ordentligt och hitta ditt kort så provar du att skriva mgcamd och ser vad som händer. Om något går fel under uppstarten så skrivs det ut felmeddelanden i loggen som kommer på skärmen. Utifrån det får man försöka lista ut vad som går fel och fixa till det.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!

Okej! Kan man gå in i prompten via dcc?

Reg.datum
    Feb 2004
    Tackad
    1 084 gånger
    Japp! I DCC så väljer du 'Telnet' i listan i vänsterkant.

Tack, jag fick det att funka genom att ändra newcamd.list filen som du skrev. Av någon anledning stog det 192.168.1.1 som ip och sen stog de lite annat som inte stämde. Men tack så mycket

Färsking
    Reg.datum
    Feb 2011
    Så nu har jag kommit hem igen... fasen det vill sig inte. Nedan kommer vad jag får upp efter att ha kopierat in filerna och startat om DB och gjort allt jag kan tänka mig.

MGCamd meddelandet:

root@dm800:/usr/bin# ./mgcamd_1.35a
    warning, no config file
    tuxbox mgcamd v1.35a by mixvt (compiled Jan 26 2010 15:59:20)
    [mg] Net:0:7:0:10s Show ecm:1, emm:1 Up:1 Au:2 Dir:0 Osd:no:80:0 Cache:6 Log:2:no ip:28007 Reread:0
    [mg] Ecm cache time: 15
    Box type: mips dreambox (dm7025, dm800)
    /dev/dvb/adapter0/ca0 error 16: Device or resource busy
    /dev/dvb/adapter0/ca1 error 16: Device or resource busy
    /dev/dvb/adapter0/ca2 error 16: Device or resource busy
    /dev/dvb/adapter0/ca3 error 2: No such file or directory
    Conax.Key error 2: No such file or directory
    SoftCam.Key error 2: No such file or directory
    AutoRoll.Key error 2: No such file or directory
    Conax.Key error 2: No such file or directory
    root@dm800:/usr/bin# [mgcam] emm thread started

NewCS meddelandet:

root@dm800:/usr/bin# ./newcs_1.67
    ./newcs_1.67: line 1: syntax error: unexpected "("
    kortet sitter på rätt ställe och filerna ligger vad dom ska ligga vad jag kan förstå iaf.

Något bra tips? eller varit med om detta tidigare?

Ha en fin söndag kväll
    //MrMisco

*Dm800HD (org)

Reg.datum
    Feb 2004
    Tackad
    1 084 gånger
    mgcamd säger "warning, no config file", alltså hittar den ingen config-file. Antingen finns den inte eller också ligger den inte på rätt ställe. Rätt ställe brukar vara /var/keys. mgcamd behöver två config-filer: mg_cfg och newcamd.list.

Felmeddelandet från newcs verkar tyda på att det är något fel på binären. Har du använt "bin"-läget i ftp när du la dit den? Prova att lägga in den igen. Om du skriver:
    file newcs_1.67
    i biblioteket där filen ligger, vad får du för svar då?

Färsking
    Reg.datum
    Feb 2011
    Jag slängde in PLi och hämtade men CamModulerna utan bekymmer. ska studera vad som är skillnaden emot vad jag gjorde men jag misstänker att mg_cfg kan vara svaret för den hade jag missat. Så nu funkar det iaf med mitt kort nu ska jag bara ha tid att gå igenom filerna

Tack Atomized
    //MrMisco

*Dm800HD (org)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss