Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: CD Pairing?

  1. #1

    CD Pairing?

    Någon som vet om jag beställer ett CD kort idag tillsammans med CA-modul (Strong CD pairing CAM) kommer det att fungera med min dreambox? Någon som har provat nyligen med de kort som levereras idag?

    En annan sak jag undrar över, om CD slår på pairing vad är det för skillnad på V*sats pairing (förutom att de kör på V*access), serienr skriver man väl bara in på sin conf-fil. Länge sen jag höll på med detta, men den tiden fungerade det med att bara skriva in en rad extra på conf-filen (V*sat då).

  2. #2
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av boostdb Visa inlägg
    Någon som vet om jag beställer ett CD kort idag tillsammans med CA-modul (Strong CD pairing CAM) kommer det att fungera med min dreambox? Någon som har provat nyligen med de kort som levereras idag?

    En annan sak jag undrar över, om CD slår på pairing vad är det för skillnad på V*sats pairing (förutom att de kör på V*access), serienr skriver man väl bara in på sin conf-fil. Länge sen jag höll på med detta, men den tiden fungerade det med att bara skriva in en rad extra på conf-filen (V*sat då).
    Kortet kommer att funka i din dreambox, hur det blir framöver är bara en gissningslek.

  3. #3
    "Serienummerspairingen" eller vad man ska kalla det är bara på icke HD kanaler. HD kanalerna på vsat är hårdare pairade...

  4. #4
    Hmm.. Menar du att pairing endast på SD kanaler eller tvärtom?

    Kommer ihåg att när Vsat bytte till NDS o pairing kunde man bara skriva till snr, men det kanske har blivit annorlunda (länge sedan som sagt).

  5. #5
    razorx
    Gäst
    CD pairar bara korten mellan sina egna boxar. Via har pairing på både HD och SD kanalerna, Serienr pairing på SD och en hårdare på HD.

  6. #6
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av lordarcane Visa inlägg
    "Serienummerspairingen" eller vad man ska kalla det är bara på icke HD kanaler. HD kanalerna på vsat är hårdare pairade...
    Men nu frågade han ju om cd och dreambox och där är det ju i dagsläget inga problem med varken HD eller SD.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss