Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: CCcam till Gemini iCVS image + GP3 DM800se

  1. #1
    Medlem Tigriss avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Ort
    Sweden, Malmö
    Inlägg
    30

    CCcam till Gemini iCVS image + GP3 DM800se

    Jag har väldiga problem att manuellt installera CCcam på iCVS Gemini image med GP3 plugin.

    Skulle någon vänlig själ förklara eller göra en guide hur man manuellt installerar cccam?

    Jag har provat med ipk och tar.gz filer jag hittat på olika sidor. Det ser ut som cam'en installeras korrekt men jag hittar inte vart jag startar den i GP3/Blue Panel. Är detta borttaget helt och hållet?

    Kör jag "top" så ser ag väldigt många processer med cccam som har startat.
    Jag ser också i blue panel under "Information" Cccam... att cam'en ligger där men inte är aktiv och jag förstår inte hur jag ska kunna aktivera den.

    Någon som skulle vilja hjälpa mig?

    /Micha
    VU+ SOLO2 - Open ATV 4.0
    DiseqC-A: Astra 19.2°E // DiseqC-B: Hotbird 13°E // DiseqC-C: Astra 4.8°E // DiseqC-D: Thor 0.8°W

  2. #2
    Medlem Tigriss avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Ort
    Sweden, Malmö
    Inlägg
    30
    Hittade det själv i CI-Softcam.
    VU+ SOLO2 - Open ATV 4.0
    DiseqC-A: Astra 19.2°E // DiseqC-B: Hotbird 13°E // DiseqC-C: Astra 4.8°E // DiseqC-D: Thor 0.8°W

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss