Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 21

Ämne: Tele2 Kabeltv, Var är HD-kanalerna?

  1. #11
    Ser att dom prioriterar cmore & viasat:s HD kanaler före

    tele2_hd.jpg

    http://tele2tv.blogspot.se/2013/08/u...d-kanaler.html

  2. #12
    Viasat 14 HD har dykt upp, kanalplats 90... kan ju hoppas på mer.

  3. #13
    Någon som har en uppdatering på läget? Försökte mejla kundtjänst men fick goddag yxskaft-svar.

    Någon som vet huruvida HD-kanalerna är hårdvarupairade förresten?

  4. #14
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Ok, tråden är inte direkt ny. Jag har ingen aning om HD kanalerna är pairade, men har Tele2 kvar sitt kabel-TV, gick inte dom över helt till IPTV och sålde av kabel-TV verksamheten ?

    Eller hur blev det med den saken ?

    Eller hände inget och allt rullar på som vanligt ?

  5. #15
    Bytte till tele2 i lägenheten i höstas och fick veta att vi erbjöds IP-tv endast. De levererade dock kabel och nu när jag kontaktade dom gick det utmärkt att teckna abb. Så det verkar av allt att döma fortfarande finnas.

  6. #16
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    De har fortfarande kvar sin Kabel-Tv, har i omgångar försökt sälja av den till ComSlem men jag tror inte de är så intresserade eftersom de då vill ha även kontrakten för ev. nätleverans (coax eller fiber)
    Multitasking means screwing up several things at once.


  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Ok, tråden är inte direkt ny. Jag har ingen aning om HD kanalerna är pairade, men har Tele2 kvar sitt kabel-TV, gick inte dom över helt till IPTV och sålde av kabel-TV verksamheten ?

    Eller hur blev det med den saken ?

    Eller hände inget och allt rullar på som vanligt ?

    "Man kan fortfarande teckna Tele2 TV-abonnemang och det kommer fungera precis som vanligt enligt ett uttalande från Tele2.
    Tidigare kunder kommer inte beröras av ändringar, samt att fler kanaler kan vara på väg."


    Kommer Tele2 TV säljas ut till Bredbandsbolaget ?

    "- Ja det stämmer. Planerna ligger på det, det är inget som är bestämt i nuläget och mer information kring detta kommer att komma per brev."

    Kommer kanalpaketen finnas kvar eller kommer allt gå över till Bredbandsbolagets kanalpaket ?

    "- Ditt utbud kommer inte förändras med detta. Bredbandsbolaget kan dock komma att ändra detta själva i framtiden men då kommer det att komma ut information gällande det per brev."

    Ligger förhandlingarna av HD-kanaler nere ?

    "- Förhandlingarna ligger inte nere, vi jobbar för att få fram ett HD utbud!"

    Källa: http://tele2tv.blogspot.se/2013/10/t...dsbolaget.html

  8. #18
    dubbelpost
    Senast redigerad av Pjanoo84 den 2014-03-12 klockan 22:07. Anledning: dubbelpost

  9. #19
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    431
    Tackad
    35 gånger
    Detta ska vara klart och godkänt av Konkurrensverket: http://news.cision.com/se/tele2-ab/r...ksamh,c9515361

    Tele2:s HD-kanaler är inte pairade ännu. Å andra sidan finns inga filmkanaler i HD...

    Fakturorna på kabel-tv abonnemangen kommer fortfarande från Tele2. Igår fakturerade de tex för TV4Sport Xtra för april månad trots att kanalen upphör sista mars så någon koll verkar de inte ha på sin verksamhet.

  10. #20
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    micklarn, aha, tack för den informationen.

    Då kanske det bara är en tidsfråga innan abonnenter flyttas eller hur det nu fungera, omkoppling osv. Har för mig att det är telenor som också sköter Canal Digitals Kabel-TV verksamhet, men jag är osäker. Då stämmer det antagligen att Tele2 har kvar IPTV biten men att Kabel-TV förmodligen kommer flyttas efter ett tag, eller så kanske telenor bara har köpt in sig och äger nätet men det är Tele2 som fortfarande levererar innehållet från sin TV-anläggning ?

    Har för mig att det var så att Comhem ville ha Tele2s nät men att konkurrensverket blev sura. Minns inte, var ett tag sedan jag hört något om vad som pågick vad gäller försäljningen osv.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss