Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 21

Ämne: Tele2 Kabeltv, Var är HD-kanalerna?

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    145
    Tackad
    6 gånger

    Tele2 Kabeltv, Var är HD-kanalerna?

    Blir så sur på att man bor o hyreslägenhet med tele2-kabeltv.
    Deras HDTV-utbud är ju obefintligt:
    SVT1 HD
    Eurosport HD
    Discovery HD

    Hur kan man vara TV-operatör idag och endast erbjuda 3 st HD-kanaler?

    Utbud
    Senast redigerad av murre87 den 2011-02-28 klockan 15:28.

  2. #2
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Tja, problemet är snarare att Tele2 förut inte utvecklade sin TV-verksamhet i någon större utsträckning och egentligen ville sälja den. Så var det ganska länge och antagligen därför dom ligger efter jämfört med Comhem.

    Sedan är det så att Comhem har ju bra många flera kunder än Tele2 (i alla fall vad jag tror), vet inte säkert hur många kunder Tele2 har. Du kan ju alltid hoppas på att det kommer flera HDTV kanaler, eller att Comhem köper upp Tele2 (dom köpte ju UPC). Annars är det parabol som gäller vilket kan vara svårt om man inte har balkong riktad mot söder mer eller mindre.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    37
    Tackad
    3 gånger
    Jo det är sant att den inte är utvecklad, deras infrastruktur klarar inte att skicka ut mer 'data',
    så för varje HD kanal du vill ha in så måste 3-4 SD kanaler tas bort.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    145
    Tackad
    6 gånger
    Så om jag tolkat dig rätt, spelar det ingen roll om comhem köper tele2. Det skulle inte med automatik innebära att comhems utbud överfördes på tele2s nuvarande kunder, då infrastrukturen först måste uppgraderas?
    Senast redigerad av murre87 den 2011-03-01 klockan 08:35.

  5. #5
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    murre87, precis. Det var samma sak när Comhem köpte UPC, dom fick bygga om hela nätet, renovera, byta utrustning osv. Det har ju tagit tid vad jag vet men jag tror att UPC numera är helt integrerat i Comhem. Det som fortfarande pågår är en ombyggnad för att man ska kunna köra deras 100Mbit Internet och att "on-demand" tjänsterna ska funka. Tror det blir klart i hela comhems nät lagom till sommaren.

    Samma sak lär det blir med Tele2s nät om comhem förvärvade dem, vilket jag tror är en tidsfråga. Men det är ju bara spekulationer och inte säkert. T.ex. så var ju Telia intresserade att köpa tillbaka Comhem... vem vet vad som händer.

    Frågan är hur mycket Tele2 satsar på HDTV och sitt TV-nät, Comhem är ju en mer renodlat TV-leverantör jämfört med Tele2 som egentligen pysslar primärt med telefoni och Internet från början.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av murre87 Visa inlägg
    Blir så sur på att man bor o hyreslägenhet med tele2-kabeltv.
    Deras HDTV-utbud är ju obefintligt:
    SVT1 HD
    Eurosport HD
    Discovery HD

    Hur kan man vara TV-operatör idag och endast erbjuda 3 st HD-kanaler?

    Utbud
    Ett större utbud utav HD kanaler är på ingång till Tele2s utbud, vi har ej någon information om vilket datum det kommer ske. Dock beräknas det vara klart till sommaren / hösten 2013. Mer information kommer komma på vår hemsida under våren så jag ber er hålla utkik

    Utbuds länken är nu gammal, denna gäller för nu: http://www.tele2.se/tv/alla-tv-kanaler.aspx
    Senast redigerad av Pjanoo84 den 2013-08-22 klockan 23:30. Anledning: senare lanseringsdatum

  7. #7

  8. #8

  9. #9
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Tja, antar det gäller IPTV då, vad jag förstår så har Comhem köpt Tele2s kabel-tv nät, eller blev det inget av den affären ?

  10. #10

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss