Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Lite hjälp Hotbird?

  1. #1
    Färsking
    Reg.datum
    Feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    5

    Lite hjälp Hotbird?

    Hej!

    Kan ingenting om paraboler, hotbird,arabsat o allt vad det heter.
    Jag är ute efter bla några av dessa kanalerna,
    Huda Tv
    MBC 1,2,3,4
    Abu Dhabi National Geographic
    Al Jazeera
    PMC
    Islam Channel
    Även arabiska sportkanaler

    Många utav de kanaler jag vill ha finns på något som heter Hotbird men vissa ligger på hotbird 6 eller 8, 9. om jag fattat det rätt. Vad är skillnaden, jag menar om jag går till parabolaffären o säger jag vill ha HotBird kan jag se de kanaler som ligger på 6,8,9? Finns det typ någon lista på nätet där man kan se vilka kanaler man kan få in på HotBird?
    Vad tror ni det kan tänkas kosta att skaffa alltihopa?

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2010
    Inlägg
    103
    Tackad
    6 gånger
    Hotbird 6,8 och 9 ligger på samma satellitposition, 13° öst.
    Här kan du se vilka kanaler som finns på positionen. Du kan även se vilka kanaler som är fria respektive krypterade på KingOfSat.

  3. #3
    Färsking
    Reg.datum
    Feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    5
    Tack för ditt svar, nu hänger jag med lite bättre. Det var inte lite kanaler det-precis de jag var ute efter.
    Ringde parabolaffären nyss o sa jag vill ha Hotbird och att jag behöver köpa paket med precis allting som kan tänkas behöva plus att dom får komma hit o installera. 1500kr skulle dom ha, är det ok pris?

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2010
    Inlägg
    103
    Tackad
    6 gånger
    Det låter som ett rimligt pris, tycker jag. Kör på bara!

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    En hel del kanaler finns också på BADR (26 öst). Stellitens fotavtryck varierar kraftigt över Sverige så storlen på parabol varierar beroende på var du bor, men det blir en betydligt större investering än att ta emot HOTBIRD.

    Prisuppgiften du har fått är helt OK. Det är inte svårt att sätta upp ett system för att ta emot HOTBIRD, känner du någon som kan något om sådan fixar det sig nog. Pris för bra produkter, utan installation, hamnar på 7 - 800 kr så det kanske inte är värt jobbet att sätta upp det själv.

    Titt gärna på både KingofSat och Lyngsat (www.lyngsat.com). Tänk på att en del kanaler kan vara krypterade och att det då krävs ett kort för att låsa upp dem, som med Canal Digital, Viasat och Boxer)

  6. #6
    Färsking
    Reg.datum
    Feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    5
    Ok Tack det var allt bättre kanaler på Badr än Hotbird men denna gillade jag nog mer Atlantic Bird 4A / Nilesat 101 / Nilesat 102 / Nilesat 201 (7°W). Har inte världens budget precis därför tyckte jag 1500kr var ok, får kolla upp hur stor prisskillnad det skulle bli med Badr eller Nilesat inkl monteringshjälp

  7. #7
    Färsking
    Reg.datum
    Feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    5
    Ringde en annan nu som sa Nilesat går inte här i Sverige men han sa vill du inte ha Hotbird nej hellre Badr då sa han du får Badr o hotbird paket med allt som behövs för 1700kr plus montering ca 500kr.

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Låter ännu bättre. BADR kan kräva en STOR parabol, men sådant skall installatören veta. Kolla så att du får alla kanaler du vill ha innan du betalar.

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Blev det bra?

  10. #10
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    TS bör också tänka på att om du INTE ska ha gratiskanalerna så kostar det mer eftersom du ska ha programkort. Men om du kan få tag i en installatör som kan fixa båda satelliterna du vill ha åt dig. Då är det värt att betala extra pengar för det, då har du liksom båda och behöver inte fundera på hur det är om du valt den andra satelliten osv.

    Om du också får en bra och lätthanterlig box kan du enkelt välja mellan vilken satellit du vill titta på, du behöver du bara en box. Men jag antar att dessa satelliter som sänder t.ex. arabiska program osv, är lätta att få hjälp med. Det finns ju många som vill titta på dessa kanaler i Sverige

    Så det ska inte vara några problem. Det är värre med OM man får och HUR man sätter upp en parabol för många som bor i hyresrätter utan balkonger osv, men har man den saken löst, kör på. I värsta fall, låna lite pengar av någon bekant för att få båda satelliterna, det är värt pengarna.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss