Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 24 av 24

Ämne: Tekniskt problem i utsändningen till ditt programkort...

  1. #21
    Seniormedlem BruketFanss avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    BruketTown
    Inlägg
    163
    Tackad
    7 gånger
    Citat Ursprungligen postat av razorx Visa inlägg
    Är det inte så att via korten kräver 3.3v och dreamboxen levererar 5v? Mät på kortläsaren i boxen och se vad den skickar ut.
    Bra tips razorx.
    Något jag ska kolla upp asap. Dock fungera mitt CD kort i en annan 800 HD SE. Men CD kanske kör 5v och Viasat 3.3v! Någon som kan bekräfta?
    DM800HD SE x 2 | Newnigma2 |
    Goody Goody...

  2. #22
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    184
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av BruketFans Visa inlägg
    Bra tips razorx.
    Något jag ska kolla upp asap. Dock fungera mitt CD kort i en annan 800 HD SE. Men CD kanske kör 5v och Viasat 3.3v! Någon som kan bekräfta?
    Jag kom att tänka på om det vore så att dom har ändrat strömen i dom nya korten så skulle väl inte min Nokia mediamaster 9902 fungera vilken det gör, eller är det nån av er som har fått klarhet i vad det ska vara för volt till dom nya korten och vad db ger ut?

  3. #23
    Seniormedlem BruketFanss avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    BruketTown
    Inlägg
    163
    Tackad
    7 gånger
    Kör numera kortet (Viasat) i en Smargo läsare. Fungerar perfekt.
    Har också hört/läst att folk kör med det nya kortet i DM 500HD utan problem... Lite skumt är det allt !!
    DM800HD SE x 2 | Newnigma2 |
    Goody Goody...

  4. #24
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    184
    Tackad
    2 gånger
    Ringde för en tid sen till viasat om en faktura som det var fel på och när det var utrett så frågade tjejen jag pratade med om det var nåt mer jag ville ha hjälp med och då så var det ett par saker men under tiden medan jag berättade om vad det var så la dom bara på luren och en av sakerna som jag hade tänkt ta upp med dom var att inspelningar inte fungerar som det ska och ibland är det omöjligt att kolla på en inspelning och dom vägrar att avsluta abonnemanget fast deras skit box och epg skit inte fungerar som det ska! Och jag tycker det är förarjävligt att dom lägger på när man ringer till dom!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss