Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Resultat 41 till 44 av 44

Ämne: Artikel: OSCam på x86 med Nordeas kortläsare

  1. #41
    Tjenixen!

    Jag har försökt få igång två olika läsare på min Rasberry Pi burk som kör Raspbmc. Den ena är AD-Teknik USB Phoenix och den andra är VASCO DIGIPASS 920 (från SEB). Jag hade lite svårt att förstå om läsaren funkade med Oscam eller inte? När jag kör pscs_scan så får jag uppföljande meddelande:

    Wed Jan 2 21:58:35 2013
    Reader 0: VASCO DIGIPASS 920 [CCID] 00 00
    Card state: Card removed,


    Wed Jan 2 21:58:43 2013
    Reader 0: VASCO DIGIPASS 920 [CCID] 00 00
    Card state: Card inserted, Unresponsive card,

    Och i Oscam loggern så får jag följande: [pcsc] Error getting card status. Samt Unrecognized card. Det är ett kort från Boxer som fungerar felfritt i min FireDTV kopplad till Windows.

    Är det pga kortläsaren som inte fungerar i linux eller missar jag något?

  2. #42
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Jag vet inte hur SEB-läsaren fungerar men, Nordea-läsaren behöver drivrutiner för att fungera i Linux.
    Kanske din läsare behöver drivrutiner i RPI för att fungera som en PCSC-läsare.

    pscs_scan är väl gjord för smaro-läsare?

    Vad visare 'lsusb'?
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  3. #43
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Inlägg
    469
    Tackad
    28 gånger
    Har du testat pcsc-läsaren med Boxerkortet tidigare på en "vanlig" dator?
    För eftersom pcsc_scan hittar läsaren så är det med stor sannolikhet inga problem med läsarens drivrutiner.
    Men vissa läsare gillar inte vissa kort, t.ex. viaccess-kort är lite lurigare än conax-kort när det gäller hur dom kommunicerar.

    Bry dig inte om rolrn's kommentarer, han gissar bara.

  4. #44
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Gissar?
    Snarare en rad frågor för att lösa problemet..
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss