Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: Streama DM800 till internet

  1. #11
    Det funkar inte för mig :/. får dessa felmeddelanden access_http error: cannot connect to 192.168.1.237:8001access_mms error: cannot connect to 192.168.1.237:8001
    main error: open of `http://192.168.1.237:8001' failed: (null). 192.168.1.237 är ip till min stationära dator som strömmen körs på, jag antar att det är den ipn som jag skall skriva in? och när jag gör strömningen så skrivs ipn till boxen in?

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2013
    Inlägg
    61
    Tackad
    3 gånger

    Streama DM800 till internet

    Försöker du ansluta utanför ditt hem mot ett LAN ip?
    DM8000 | DM800SE

  3. #13
    Jag provade till min flickväns laptop från min stationära dator över lan

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    431
    Tackad
    35 gånger
    Så här gör jag när vi ska titta på hockey hos min polare utanför LAN ip. Open PLi 2.1.

    1. Öppnar en VPN-tunnel till mitt hemmanätverk
    2. Ansluter till boxen med Firefox via min lokala IP
    3. Väljer kanal och klickar på STREAM
    4. Öppnar strömmen med VLC
    5. Tar en öl och tittar

    Den här metoden funkar om man har bra hastighet upp.
    Jag har dessutom satt filecaching i VLC till 10000.

  5. #15
    Jag skulle vilja få ordning på det via vlc. Får inga felmeddelanden nu, men ingen bild heller. Jag har en vu+ solo2 med openpli, provade vlc 1.0.3 men de hjälpte inte

  6. #16
    Nu fick jag äntligen ordning på de . jag hade kvar :&name=TV6 i länken från boxen och då gick de inte. Men jag får konstigt ljud, alla röster låter lite konstigt. har på förvalt läge Video - H.264 + AAC (MP4). såg nu att de gick att bocka i "behåll original ljudspåret". Vad ska man ha för ljudinställningar?

  7. #17
    Vad ska man ha för avkodninginställningar för att få bra bild? När jag väljer standard läget "Video - H.264 + AAC(mp4)" så blir det massa sträck i bilden och det flyter inte. Men när jag gör en egen profil och tar Inkapsling: MPEG-TS, Videokodek: H-264 bitfrekvens 1260kb/s, Ljudkodek: MPEG Audio 192kb/s samplingsfrekvens 44100 så flyter bilden utan sträck men upplösningen blir ganska låg. Någon som har tips på vad jag ska ändra för att få högre upplösning men med en bild som fortfarande flyter. Jag har 100/100 lina. Jag skulle vilja ha en bild som tar ca 10mbit när jag kollar om de nu går att ställa in så :P

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss