Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 33

Ämne: Plan för att avkoda MPEG4-utbudet hos Boxer

  1. #21
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Med denna mottagare behöver du inte köra softcam, eftersom du då har en riktig CAM.
    Koderna lagras i CA-modulen, inte i mottagaren i detta fall.
    D.v.s. ingen skillnad mot att köra CA-modulen i din TV.
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  2. #22
    Jo, men skulle det gå att dela ut till flera tuners som saknar CA-modul? Man kör altså Anysee som en kortläsare/cardsharing

  3. #23
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Är du ute efter att låta flera klienter använda en riktig CA-modul?

    D.v.s. på samma sätt som att Anysee frågar CA-modulen, så kan även andra mottagare göra det?

    Jag vet inte hur kommunikationen till CA-modulen fungerar.
    Är det inte hela dataströmmen som skickas till den, varpå mottagaren får tillbaka en "öppen" dataström?
    Altså inga nyckelkoder inblandade..
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  4. #24
    Enligt specifikationen ska den där mottagaren kunna dela nycklar med flera mottagare. Kanske dock bara gäller anysee.

    Jag hittade även detta:
    ACamd V 0.6.2.0
    31.12.2010
    V 0.6.2.0
    - Added Anysee support

    Hur ska det tolkas?

    Edit: Hm. insåg nu att det kanske kan vara den inbyggda kortläsare som finns i E30 Plus modellerna. Detta stödjer ingen CAM.
    Senast redigerad av LuffarJoh den 2011-03-21 klockan 13:01.

  5. #25
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger
    letade ganska länge på nätet för ca 5 år sedan om just det du vill göra men enligt alla inlägg jag sett så är ca modulen för långsam med att skicka svar (dom var det iaf) så det är ingen som har lyckats med en org cam att göra det du säger skall inte säga att det är omöjligt men skulle tro att det blir svårt utan sdk för ci interface platsen (kanske finns har inte hittat det heller ) men någon duktig kodare kanske kan kolla om det är möjligt att txp skriva en driver till ett vanligt PCMCIA plats som man kan stoppa camen i och sedan ansluta till ?

  6. #26
    Då förstår jag, men i teorin skulle det kanske gå?
    Anysee har något typ av SDK för Windows, har dock inte undersökt vad man kan göra med det.

    edit:
    Saxat från DOC-filen i SDK.
    - This publication is a software development kit intended to enable programmers to develop application using the anysee hardware.

    5. anyseeSC class

    5-1. Using
    a. Open smartcard interface("I/F") device by calling Open().
    b. Test whether smartcard was inserted by calling IsPresent().
    Activate the smartcard hardware( by calling Activation() ) if smartcard was inserted.
    Deactivate the smartcard hardware( by calling DeActivation() ) if smartcard was removed.
    c. Process smart card data according to T0, T14 protocol support smartcard.(by calling ReadWriteT0() or SendDataT14())
    d. Close smartcard I/F device by calling Close().


    Dock verkar ju inte detta ha med CAM-slot att göra.
    Senast redigerad av LuffarJoh den 2011-03-21 klockan 18:09.

  7. #27
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger
    dom första anysee hade en vanlig typ kort läsare (mp3 eller liknande)med speciell drivrutin för deras program det är därför det finns speciella filer till acamd för att få det att funka ..mao han som skrev acamd skrev en speciel ver till anysee för att till den finns det sdk så att man skulle kunna använda den inbyggda kort läsaren (som är typ som en mp3 fast inbyggd i tv kortet) hoppas att det klarnar lite ..

    Det som behöver göras är att någon duktig programerare bygger en brygga mellan pcmcia - mediaportal eller liknande mjukvara
    effter det så kan man ev ansluta flera tv kort till camen. Men sen är det långt ifrån att dela ut på lan .

    kan ha fel om någon har annan info om det vore möjligt eller omöjligt svara gärna är som sagt ingen kodare vet inte om det ligger något specielt i pcmcia plattserna på en reciver kan vara annan pinout? eller något men det borde gå ..

  8. #28
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    ..men är det verkligen rena "koder"/cw man får ut från CAM:en då?
    Jag har fattat det som att det handlar om att köra dataströmmen (TS) genom CAM:en.
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  9. #29
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger
    som jag sa kan jag ha fel och det kan vara som rolrn säger och då är det kört ...men det skulle funka att ha bara ett kort i det fallet vilket är mer än inget

    hittade detta ingen rolig läsning ..
    http://en.wikipedia.org/wiki/Common_Interface
    Senast redigerad av joxen den 2011-03-22 klockan 14:43.

  10. #30
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Ja, det verkar tyvärr som att jag hade rätt :-(
    The host sends an encrypted MPEG transport stream to the CAM and the CAM sends the decrypted transport stream back to the host. The CAM often contains a smart-card reader.
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss