Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: hjälp med undertext!!!

  1. #1

    hjälp med undertext!!!

    Någon som har en BRA instruktion hur jag får in 2sub (eller ngn annat undertext prog) till min DB 800 SE med GP image. har provet ett antal ggr att FTP:a 2sub ipk till temp mappen för att sedan installera denna. När jag packar upp och installerar står boxen och "tuggar" installing i evigheter. Tvungen att bryta spänningen och reboota men 2sub är då inte installerat. någon som kan tipsa hur jag skall göra för att lyckas??

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Tackad
    1 gånger
    finns det inte i panelen? plugins alltså på geminis server?

  3. #3
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Du får INTE bryta spänningen, får då bryter du installationen förståss. Telnet till boxen & "reboot". Eller ännu bättre installera direkt från prompt.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  4. #4
    Tänkte bara bekräfta att det är problem med 2SUB. Jag kör Newnigma på en DM800. Jag började med att lägga på 2LANG (via panelen) och sen när den installationen var klar installerade jag 2SUB (via panelen), men som du skriver hamnar man i en oändlig loop. Jag väntade 5 minuter och sedan startade jag om boxen, genom att bryta spänningen. När den sedan kom igång var 2SUB också installerat och allt fungerade.
    Vet inte om det ger något svar till dig, men prova att vänta lite längre kanske vid installationen.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    2lang måste installeras först. Sen tar 2sub väldigt lång tid. Det känns som en evighet men den blir klar tillslut. Detta via panelen. Har inte testat manuellt.
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  6. #6
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Jag installerar då ALLTID från prompt, och gör en rebbot efter någon minut. När installationen börjar klaga på Python-fel, då är det dags för reboot. Funkar varje gång, och jag har aldrig behövt 2-LANG. Viktigt bara att använda rätt version av 2SUB.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss