Sidan 5 av 12 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista
Resultat 41 till 50 av 111

Ämne: CA Error fix för alla DM800 Cloner

  1. #41
    Dubbelpost
    Senast redigerad av JBullen den 2011-10-06 klockan 00:57.

  2. #42
    Citat Ursprungligen postat av sleddog Visa inlägg
    Ladda ner sunrays DreamUp och drivrutinerna för USB på dreammultimedia, anslut nätverkskabel och mini USB bocka för använd nätverk i DreamUp.
    Starta DreamUP och sen boxen, surfa till boxens IP (står i DreamUp) och flasha om via WEB-GUI.

    Enkel och perfekt lösning, funkade 100% första andra och än så länge

  3. #43
    Kan man flasha in en bootloader med DreamUP över nätverk?
    Jag har sim 2.10 och tänkte flasha in bootloader 84. Innebär det då att man kan flasha boxen med senaste image utan att det är en patchad version?

  4. #44
    Efter lite forskning på nätet har jag själv letat reda på de svaren jag ville ha

  5. #45
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    260
    Tackad
    13 gånger
    Dela gärna med dig...
    DM800 HD SE • DM800 HD PVR (Klon) • HTPC - OpenELEC

  6. #46
    Det går att flasha över nätverk som vanligt genom att surfa in på boxen och välja update. Först skall man lägga in bootloadern. Sen image och bootloader igen. Sen reboot.
    Vissa orginal image fungerar och vissa måste vara patchade för 84.
    Så uppfattade jag det som när jag läst på annat forum.

  7. #47
    Har provat precis som det står men dreamup kommer bara till connection prepared, now switch on the dreambox! och när jag startar boxen står det fortfarande kvar!

  8. #48
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Allt ok till fram till själva flashningen - men den startar inte :-(

    Laddat ner SunRay - DreamUp
    Laddat hem DreamMultimedias originalimage för DM800HDSE (release-dm800se-3.0.3.nfi)
    Laddat hem önskad image för boxen, om/när jag får liv i den (Nemesis2.3se-OE(1.6)-SVN(093)
    Laddat ner drivrutiner för USB (CP210xVCP_Win_XP_Vista_7).

    Sedan låtit Windows installera drivrutinen under COM 3

    (Måste starta om datorn för att få drivrutinen installerad)

    Anslutit nätverkskabel mellan box och brygga

    Anslutit mini-USB kabels mellan box och dator

    Startat SanrayDreamup - bockat i Use Network och under Remote-IP skrivit in box-IP: 192.168.13
    (För de andra boxarna har jag inte DHCP i kryssat, varför de har lokala IP-adresser som slutar på .105 .107. 109)
    Klickat på Connect i Sunray och därefter

    Startat boxen när jag blivit uppmanad och då fått upp box-IP: 192.168.1.13 på boxens display


    Gått i i Firefox och i adressfältet skrivit in denna box-IP i adressfältet.

    Firefox hittar boxen.
    Klickat på Firmware Upgrade
    Hämtat den factory image för DM800HDSE jag tidigare laddat hem och öppnat. Se ovan!

    - Klickar på Flash - men ingenting händer. Flashning startar startar inte. Ingen stapel som visar flashningens fortgång visas på webbsidan och på boxens display står fortfarande efter kanske en timme bara ”192.168.1.13”


    Har även testat Tjalle85:s variant med att starta med att lägga in bootloader, med samma resultat …
    Någon som har någon idé om var felet skulle kunna ligga, eller förslag på något nytt för mig att prova? Sitter med en ny DM800HDSE som just nu är helt obrukbar. :-(
    Senast redigerad av Hexantrop den 2011-10-17 klockan 11:36.
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  9. #49
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Prova med annan webbläsare, opera funkar bra, dock så händer det nada med FF.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  10. #50
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    260
    Tackad
    13 gånger
    Ja som matkoh säger, FF funkar inte för mig heller men IE funkar, nått ska väll IE va bra till
    DM800 HD SE • DM800 HD PVR (Klon) • HTPC - OpenELEC

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss