Sidan 7 av 12 FörstaFörsta ... 56789 ... SistaSista
Resultat 61 till 70 av 111

Ämne: CA Error fix för alla DM800 Cloner

  1. #61
    Hejsan!
    Har ett litet problem med min Drömburk,,flashade fel och sedan kom
    Dream multimedia --> Error! Look att www.dm7020.com * Erro1 : no ca found..
    Har kollat runt på hela WWW men hittar ingen lösning,,tror att det kan vara min RS232 utgång som kan vara kass.
    Får ingen kontakt med kabel eller WEB.. Tror jag har testat allt som finns men ingenting funkar..

    Har 2st likadana drömburkar så den ena funkar att få kontakt med men den som jag flashade är helt veck..

    Kan jag flytta mitt simkort till den trasiga och testa utan att förstöra simkortet.. Hur ska jag göra?
    Köpa nytt sim?

    Har sim "Dream 2,01 inside" DB 800HD PVR Clone

    MVH
    The Svackan

  2. #62
    Färsking
    Reg.datum
    Feb 2011
    Inlägg
    11
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av InSipiD Visa inlägg
    Har nu stött på patrull när jag försökt fixa en polares klonbox (DM800HD). Han råkade av misstag uppgradera firmware i newnigma2 vilket resulterade i "No CA found".

    Nu har jag testat att ansluta med dreamUp och nollmodemskabel men kommer inte längre än till "box type: DM800", och sen stannar den.
    Har därmed också testat att hot-swapa kabeln med min fungerande DM800 HD, men har inte hjälpt. Ikryssning/urkryssning av nätverksrutan hjälper inte. Har prövat en del olika versioner av dreamUp och fulhacken som enablear Flash-knappen men utan lycka. Har också prövat att vänta upp emot 1 timme men boxen går aldrig in i "serial mode".

    Jag har flashat min egna box exakt samma mjukvara och hårdvara så den ska inte vara några problem. Eventuellt skulle baudraten-inställningen på COM-porten kunna spöka, men den lyckas ju identifiera att det är en DM800.

    Jag testade att byta Sim-kort mellan boxarna (min har Sim 2.01, polarens har 2.10 vilket tydligen är helt rätt fast det är en DM800HD. Nyaste versionerna kör tydligen 2.10). Detta gjorde heller ingen skillnad, min box verkar boota med hans kort men hans box fortfarande död.

    Tycker mig ha testat allt jag läst på nätet, men detta kanske är så vanligt än m.t.p att 2.10 i DM800HD inte är så vanligt än?
    Har ni några idéer?
    Är det någon som löst detta? Har samma problem med 2st 800HD, har inte stött på det tidigare, helt ställd att Dreamup inte fungerar.

  3. #63
    Jag har en dm800 har testa olika dreamup men får det inte att fungera med seriel kabel värkar som seriel porten på dreamboxen som är helt död någon som har någon lösning ?

  4. #64

    Sv: CA Error fix för alla DM800 Cloner

    Funkar inte min enkla lösning på sida 6 i slutet?

    Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2
    DM800HDse, VU+ Solo2

  5. #65
    nope det går inte

  6. #66

    Sv: CA Error fix för alla DM800 Cloner

    Jag kanske inte var så detaljerad på det inlägget men jag kan försöka vara det här.

    Slå av din box med "switch knappen" baktill av boxen från "I" till "0".


    Håll in knappen som finns på framsidan bredvid displayen. (håll den intryckt hela tiden)

    Slå nu på boxen med switchen baktill medans du håller knappen på framsidan intryckt. Håll den tills du ser en ip adress.

    Mata in ip adressen i explorer helst.


    Borde gå ^^
    DM800HDse, VU+ Solo2

  7. #67
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Hur vet du att det inte funkar?hur gör du när du testar

    gör du så här?läs nedan

    du öppnar dreamup sen trycker du på connect sen sätter du på boxen så ser du den laddar från dreamup

    glöm inte att välja port 4

    Tigersaid när man har CA Error funkar inte som du säger man kan inte se ip

  8. #68

    Sv: CA Error fix för alla DM800 Cloner

    Citat Ursprungligen postat av Ibrahim Visa inlägg
    Hur vet du att det inte funkar?hur gör du när du testar

    gör du så här?läs nedan

    du öppnar dreamup sen trycker du på connect sen sätter du på boxen så ser du den laddar från dreamup

    glöm inte att välja port 4

    Tigersaid när man har CA Error funkar inte som du säger man kan inte se ip
    Ip adressen ska synas på displayen....

    Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2
    DM800HDse, VU+ Solo2

  9. #69
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    ja jag vet men när man har CA Error visar inte ip på displayen !!!!

  10. #70
    Vilken bootloader ska jag ladda hem och vart till min DB 800 HD PVR?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss