Hej!

Testade nyss att flasha en DM800SE Sunray 4 (klon) med image ifrån OpenPli. Tankade hem den senaste imagen (4.0) ifrån deras hemsida. Hade sedan tidigare v2.1 (eller Win95 på en PC som jag läste i ett annat inlägg, fan det bästa jag läst idag! :P).
Flashningen gick bra, men när den startar upp så får jag "R01: NO CA FOUND" i displayen. Då började jag tänka på den här tråden som jag sett, och alltid undrat vad det är :-)

Så, om jag tolkar det rätt så har jag troligtvis inte rätt bootloader. Jag gissar på att jag har SIM 2.XX (tror det är 2.10, men osäker), och jag har aldrig pillat med bootloadern så jag antar att det är hög tid nu.
Vad jag har förstått är det DreamUP man använder för att få kontakt med boxen nu när den är i detta läge, och att man är i behov av en nollmodemskabel.
Vi har en del com-kablar liggande på jobb om jag inte missminner mig, men min fråga är då;
Är en "vanlig" com-kabel (com till com) en så kallad nollmodemskabel? Är här jag är lite kluven. Såg att man kunde köpa de på Kjell för en hundring, men har jag dem på jobb så spar jag ju den hundringen.

Tacksam för svar, är novis på detta!