Sidan 2 av 12 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 111

Ämne: CA Error fix för alla DM800 Cloner

  1. #11
    Donator forhikes avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    560
    Tackad
    9 gånger
    Testa lägga in secondstage 70 och se vad som händer.
    alt. nån av dessa: http://files.gsmsweden.com/forhike/sat/dm800/dreamteam/

    b.r

  2. #12
    [FONT=Tahoma]Information [/FONT]
    Product Name???Booloader versionDreambox Second Stage Loader BUILD #59, built 20080509Flash Size64 MBProduction Date (YYYY/MM/DD)N/AmID?Serial Number?MAC Address?Printed Serial Number?


    Detta får jag som info i mitt webinterface med sim 2.01.Har provad o flashat med olika nfi filer.Har även provat med forhikes 2nd_stage_pack.Får bara file is to big.
    Det har gått åt lite timmar nu, Så sitter någon på info som kan hjälpa mig så vore jag ytterst tacksam.

    DM 800hd

    back

  3. #13
    Någon som testat imagen som är länkad i början på den här tråden?

  4. #14
    Jag har nu beställt ett nytt sim 2.01 till min 800 hoppas att de kommer göra susen mot ca error.

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    133
    Tackad
    1 gånger
    Hmm....jag har ett annat problem.
    Får ingen Ca error, men boxen startar inte. Den hänger sig vid uppstarten, sen händer det inget...lyser bara rött.
    Har provat olika image samma fel.
    Har två boxar med samma problem...någon som har nåt förslag på vad jag ska göra?

    Det är sim2 och jag har kunnat ladda upp till second stage 74.

  6. #16
    får bara ca error ock får då inte upp någon ip adress som ska in i webbläsaren så jag får lagt in second stage 70

  7. #17
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Fick du det att fungera med bl70?

    Om du vill ha nyare så byt sim.
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  8. #18
    jag fick lagt in 82 ock pli men har lagt in 76 ock Black Hole V 1.0 den fungerar perfekt

  9. #19
    Har nu stött på patrull när jag försökt fixa en polares klonbox (DM800HD). Han råkade av misstag uppgradera firmware i newnigma2 vilket resulterade i "No CA found".

    Nu har jag testat att ansluta med dreamUp och nollmodemskabel men kommer inte längre än till "box type: DM800", och sen stannar den.
    Har därmed också testat att hot-swapa kabeln med min fungerande DM800 HD, men har inte hjälpt. Ikryssning/urkryssning av nätverksrutan hjälper inte. Har prövat en del olika versioner av dreamUp och fulhacken som enablear Flash-knappen men utan lycka. Har också prövat att vänta upp emot 1 timme men boxen går aldrig in i "serial mode".

    Jag har flashat min egna box exakt samma mjukvara och hårdvara så den ska inte vara några problem. Eventuellt skulle baudraten-inställningen på COM-porten kunna spöka, men den lyckas ju identifiera att det är en DM800.

    Jag testade att byta Sim-kort mellan boxarna (min har Sim 2.01, polarens har 2.10 vilket tydligen är helt rätt fast det är en DM800HD. Nyaste versionerna kör tydligen 2.10). Detta gjorde heller ingen skillnad, min box verkar boota med hans kort men hans box fortfarande död.

    Tycker mig ha testat allt jag läst på nätet, men detta kanske är så vanligt än m.t.p att 2.10 i DM800HD inte är så vanligt än?
    Har ni några idéer?

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlägg
    70
    Tackad
    6 gånger
    Är du säker på att det inte är en DM 800HD SE din polare har?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss