Sidan 1 av 12 12311 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 111

Ämne: CA Error fix för alla DM800 Cloner

  1. #1
    Färsking
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    11
    Tackad
    3 gånger

    Smile CA Error fix för alla DM800 Cloner

    Fixa CA Error på alla DM 800 Cloner
    Ladda hem denna version av DreamUp och du kan fixa alla CA Error problem. Det som er viktigt er att veta vilken Bootloader som ditt sim stöder. Testa dej fram med version 69 först bottar den upp i flashläge er det bara att testa vidare med 70 72 76 fram till du får CA error problem igen. När du hittat din bootloader letar du bara upp en image med samma version och flashar in bootloader först med serie kabel sen er det bara att lägga in din image från Webinterfacet.

    Ladda hem DreamUp här: http://download653.mediafire.com/jwp..._and_natas.rar

    Här kan du ladda hem bootloder: http://www.sat-universe.com/showthread.php?t=111067

    Väljer du bootloader 70 finns det en knall bra image här där allt fungerar från softcams till plugins
    Ladda ned den här: http://rapidshare.com/#!download|459...P_v2.nfi|46471
    Senast redigerad av seagen den 2011-03-05 klockan 01:08. Anledning: Uppdatering

  2. #2
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Kanske värt att admin klistrar tråden, eller att någon tar sig ann att skriva en bra guide hur man går till väga?
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  3. #3
    Färsking
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    11
    Tackad
    3 gånger
    Ja ursäkta för min dubbelpost men hoppas att ni alla där ute med gröna skärmar och "Error CA" kan slappna av och fixa era mottagare. Så är det en viktig ting till att tänka på. ALLA cloner måste ha extra kylning eller så vill dom crasha tillslut pågrund av överhettning. Hitta en fin fläkt på tradera för 120:- som går på usb porten. Ska se om jag inte kan få snickra sammen en guide innom kort. Er Norsk så sliter lite med svenskan på skrift ;-)

  4. #4
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Tråd klistrad!

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    69
    Tackad
    3 gånger
    Kan någon bekräfta att detta inte är något lurt? Tycker Forhike borde nästan sagt något här i forumet tidigare om han är inblandad.(som namnet på filen antyder).. Han är ju rätt aktiv.

  6. #6
    razorx
    Gäst
    Det är lugnt. Bara en moddad enforcer inget farligt.

  7. #7
    Hejsan

    får ca error på min dm800 clone ,efter att jag försökte installera pp image.
    kollade på en annan box (båda köpt på samma gång)
    att d va boatloader 76 r1 i den.
    Tänkte då följa anvisningen i denna tråd men redan innan jag hunnit göra något dök följande meddelande upp i dreamup patched by........




    Har testat detta>
    1) Connect broken dreambox DM600/DM800
    2) Open dreamup, press connect.
    3) When you see second loader error popup, just press ok.
    4) Open http://www.gsmsweden.com/forhike/sat...stage_pack.rar
    5) Drag DM800_repair in front of dreamup, and press dream multimedia logo.
    6) Now press the greyed Flash button, and chose firmware.
    7) The flash progress will probably hang, its OK.
    8) Open dreamup again, connect the broken box, press connect.
    9) If all went ok, you can now flash box again, (Use only serial
    communication)


    Men får bara fram rutan file is to big

    Så vad göra nu???

    Förstod inte riktigt första inlägget med att lägga in bootloader. ladda ner ( dom verka ju va 3 st. av varje version)????
    men de nerladdade filerna var ju i *.IPK format och det kunde ju ej öppnas med dreamup patched....

    ~G
    Senast redigerad av hingstin den 2011-03-17 klockan 20:57. Anledning: till'gg
    DM800S / openpli 4.0

    Server Ubuntu newcs / CardsevrProxy 0.7.5 (Denna "går som tåget")

  8. #8
    Hej, fungerade att installera nu. Skönt. Får inte igång mgcamd, vet inte var jag hittar den i dreamelite 1.33. Hur installerar man denna?

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    69
    Tackad
    3 gånger
    Hur gör man egentligen? Var hittar man DM800_repair som hingstin nämner i punkt 5?

  10. #10
    Hejsan

    La just upp ett rar-packet med patchade dreamup samt repair.exe filen i:


    men den väntar att nån moderator godkänner den först eller något...

    men jag fick som sagt enbart meddelande: file is to big!

    Så testade metoden med att ha både comport o lan kabel igång:
    i DCC:
    - aktivera rätt comport
    - kryssa i "use network"
    - lägg en ledig ip adress i boxens ip fält
    - tryck "connect"
    - sätt i strömkabeln i boxen

    DEtta leder till samma " No ca found by 2nd stage loader........
    men strunta i det o strunta i repair.exe o allt det, för det ger bara "file is to big"

    gå nu istället till firefox (din browser) o slå in den ip du gav för boxen i Dreamup
    då får du fram den "normala" flash rutan (OBS kan ta ganska länge innan flash sidan laddas.)
    välj image som vanligt och flasha... vänta till det räknar till hundra procent, sen tryck reboot...

    Här får jag problem, för reboot finns ej och kan ej logga in med telnet (och reboota där)och drar jag strömmen har jag samma CA ERROR, vid nästa uppstart

    SÅ VAD GÖRA NU OCH VILKEN IMAGE FÖR MIN CLONE??

    Så här ser det ut i FLASH INFO:

    Tryck på bilden för större!

    DM800S / openpli 4.0

    Server Ubuntu newcs / CardsevrProxy 0.7.5 (Denna "går som tåget")

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss