Sidan 6 av 12 FörstaFörsta ... 45678 ... SistaSista
Resultat 51 till 60 av 111

Ämne: CA Error fix för alla DM800 Cloner

  1. #51
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Tack matkoh och Sneaky! Ska självklart testa, börjar med IE som trots allt redan finns här i burken ...

    Förresten, den där om IE var kul :-)
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  2. #52
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Nu, med Explorer kunde jag lägga in först en factory image, dm800se-3.03 från Dreammultimedia och därefter sim2SE_SSL82. Riktigt kul så långt, ja det viktigaste av allt såklart!

    Men sedan har jag försök byta ut den där factrory imagen. Först mot Nemesis3.2 för dm800se-es-OE-(1,6)-SVN093 , sedan ett försök med Openpli-beta2.1-dm800. Det gick dock inte.
    Får upp "crc skipped" wrong or old/invalid image och/eller wrong architecture.

    Var ligger felet då. Kan jag gå tillbaka och göra om något, för att få boxen att acceptera en nyare image? Det vore ju toppen trots allt ...

    När jag bootar upp så står det "Sim2&4", om det säger er något mer?
    Senast redigerad av Hexantrop den 2011-10-17 klockan 17:14.
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  3. #53
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    VIKTIG INFO! Andra kan råka ut för samma problem ...

    Nu har jag lyckats få in en annan image än den factory image som jag måste lägga in först när jag kunde rädda min DM800HDSE med hjälp av Sunray Flashup. Som framgår av mitt förra inlägg, gick varken Open Pli eller Nemisis att installera. Under allt letande fann jag i nedanstående tråd som tar upp vilken image som är vanligast i DM800HDSE.

    http://www.comhit.net/showthread.php...t=ramiMAHERv14

    Ett inlägg där av gobble, rekommenderar han en ramiMAHERv14 image. Hittade en ramiMAHER image, DDD-dm800se-1-2-10-13-ramiMAHER, och den klarade av vad de andra jag testat, inte klarade av – så nu är den installerad.

    Ett problem uppstod dock vid installationen, det där med tuner not found. Öppnade då boxen och kunde se att tunern inte var helt intryckt, utan satt snett. Inte första gången tyvärr. Har tidigare köpt två DM500S-kloner och även på en av dessa var det samma fel. Alltså samma fel på 2 av 3 inköpta kinesiska kloner ...

    Ja, ett mycket väsentligt problem återstår för mig att få ordning på. Jag hittar inte i ramiMAHER-menyerna, hur man får till en favoritlista! Finner inget om att göra ny bouquet … Det blir OT att ta upp här, men jag tänkte lägga in frågan i image-tråden, som jag länkar till i det här inlägget.
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  4. #54
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    260
    Tackad
    13 gånger
    Jag använder alltid DreamBoxEdit för att skapa kanallistor, borde funka fint för dig med.
    Ska sätt mig nu och leka lite med min backup klon, ska testa flasha det mesta. Återkommer om ja lyckas med nått intressant
    DM800 HD SE • DM800 HD PVR (Klon) • HTPC - OpenELEC

  5. #55
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Jag fick problem med att rädda min box trots att jag följt den SunRay Flashup guide som fanns tillgänglig. Nu har jag dock, tack vare goda tips plus egna trial and error, lyckats få till det! Den här är för DM800SE SIM 210.

    GUIDE
    Speciellt avsedd för er som misslyckats med den gängse SunRay-guiden - och som inte vill hamna i detta CA NOT FOUND ännu en gång!


    Den här guiden är så pass detaljerad att den väl borde ingå under epitetet “Idiot-guide” J


    Förberedelser:

    Hårdvara:
    Hårdvara som behövs, utöver box och dator J
    1 st USB mini-B kabel
    1 st vanlig rak nätverkskabel (UTP Cat5e)

    Mjukvara:
    Programvara att ladda hem, packa upp och installera:
    Sunray -Flashup for 800hdse
    http://www.sat-universe.com/showthread.php?t=210717

    Factory image för dm88se-3.1.0.nfi:
    http://www.dream-multimedia-tv.de/do...center#DM800se

    Ladda hem och packa upp:
    1 st bootloader: SIM2E SSL82 110620.nfi (.nfi - EJ .bin-filen)
    http://www.sat-universe.com/showthread.php?t=210589

    Installera efter det boxen tillfrisknat:
    En patchad SSL82-image för DM800se
    Finns många att välja bland, jag blev rekommenderad den här:

    http://www.sat-universe.com/showpost...4&postcount=65

    Förfarande:
    1. Sätt på box + dator
    2. Anslut USB-kabeln mellan dator och boxen, d v s ”Service” på boxens baksida. Windows kommer automatiskt att skapa en drivrutin + en virtuell com-port. I mitt fall blev det COM 3.
    3. Stäng av boxen och anslut nätverkskabeln mellan box och router/dator.
    4. Starta SunRay-Flashup.
    5. Bocka här i ”Use network”
    6. Fyll i ”Local-IP (PC)”. Är du osäker på IP-adress, gå in i kommandotolken: Kör ->cmd och skriv: ipconfig (samma IP under ”Select one”).
    7. Fyll i Remote-IP (Box). Jag gjorde en sökning med DCC, men det finns säkert andra sätt, om man inte vet. Den lokala IP-adress jag normalt använder, funkade inte.
    7b: OM du redan tidigare gjort försök och misslyckats, gör även detta:
    Klicka i SunRay Flashup meny på ”Extras” och sedan på pilen längst till höger, så får du upp ”recover bad sectors” och sedan på ”Yes”.
    8. Klicka på “Connect” och programmet ber dig ansluta boxen.
    9. Öppna sedan datorns webbläsare och skriv där in boxens Remote-IP i adressfältet.
    (För mig funkade inte Firefox när jag testade att flasha med den, däremot funkade Explorer!)
    10. Du får då upp en sida. Klicka på en länk längst ner Uppdate firmware.
    11. Klicka på Browse och hämta din image. Jag använde factory image (se länk ovan).
    12. Välj fil och öppna den.
    13. Klicka på Flash-knappen. Efter en stund får du upp en bild som visar uppladdningen fortgång.
    14. När detta är klart – dröjer en stund … Gör ingen reboot, utan …

    15. Klicka på Back-knappen
    16. Välj en ny fil genom Browse, den här gången bootloadern, ssl82.nfi (se ovan).
    17. Öppna den och flasha på samma sätt som förra filen (Kör pkt 12-14 igen)
    18. När den är klar, tag Reboot. Inget händer(?), så du får nog göra en reboot manuellt ..
    19. Lägg nu in önskad patchad (patchad = VIKIGT – annars får du tillbaka samma problem igen)image för DM800SE på gängse sätt.

    Kollar just nu på lämplig patchad image. Återkommer när jag funnit någon bra. Kanske någon av er har något bra förslag?

    Ovanstående förfaringssätt räddade min box – och räddar säkert även din!
    Lycka till!

    Här är jag också skyldig Ferret på SatUniverse ett stort tack. Han var till stor hjälp för att resultatet skulle bli det önskade. Kan guiden leda till att så bara en enda box tillfrisknar, så har den varit väl värd besväret.

    EDIT: Re pkt 19 - har ännu inte funnit en patchad image som varit ok för mig (mitt/boxens fel?) :-(
    Har testat:
    Nemesis2.4 SVN(099r1)-dm800se-ramiMAHER #ssl84a
    Tunerproblem. Den hittade ingen tuner som gick att fylla upp med kanaler.:-(

    iCVS-Image-DM800se-2011-07-09-ramiMAHER #ssl84
    Den hittade alla kanaler utan några som helst problem - men här lyckades jag inte installera tunisiasat:
    tunisiasat-addons-manager_1.1_mipsel.rar som jag skulle behövt för att kunna installera cams.

    Hur man än vänder sig har man röva bak, som vi värmlänningar brukar säga. :-(

    Söker vidare efter en för min box bra patchad image ...
    Senast redigerad av Hexantrop den 2011-11-22 klockan 10:43.
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  6. #56
    jag har en DB 800 HD Se clon som fick felet: "NO CA FOUND".
    Avhjälpte felet med detta program " Dreambox NCF Repair Tool SIM2 Edition v2.0 "
    +en miniUSB kabel till servisUSB






    [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]
    [/FONT]

  7. #57
    om nån har lust att hjälpa mig med detta problemet vore de snällt vi komma överens om en summa samt att jag står för frakter och dyligt av boxen har också no ca found i displayen!

    skicka pm om intresse finns!

    //S

  8. #58
    Inte ska du behöva skicka runt din DB.
    Ta ner NSF SIM2 v2.1 lätt att fixa med det proget
    http://www.comhit.net/downloads.php?do=file&id=1109



  9. #59
    Citat Ursprungligen postat av Biljard-Micke Visa inlägg
    Inte ska du behöva skicka runt din DB.
    Ta ner NSF SIM2 v2.1 lätt att fixa med det proget
    http://www.comhit.net/downloads.php?do=file&id=1109
    Det där räddade min dag till viss del. Jag provade att flasha om med newnigma2 3.3.1 och då kom felet tillbaka. Det jag gjorde då var att köra NSF igen och då var det bara att tuta och köra. Det som sedan hände vid uppstarten var att jag fick en blue screen och sen stängde boxen av sig. Fel SSL? Jag sitter och chansar lite, lite så jag hamnade med CA Error från början..

  10. #60
    Jag förstår inte....

    Jag fick CA Code Error men jag gjorde inget av det som skrivits här.
    Jag stängde av boxen och höll knappen bakom boxen intryckt medans jag startade boxen. Då fick man upp en IP på displayen, då skrev jag in IP.n i Explorer och klickade på länken FLASH.

    Det räckte ^^
    DM800HDse, VU+ Solo2

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss