Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Fråga om small paketet och HDTV

  1. #1
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger

    Smile Fråga om small paketet och HDTV

    Kanske har tagits upp förut men jag fråga för att vara säker. Ska skaffa en box till en annan person som har Comhem, dom tittar bara på det analoga och bilden är urusel. Iofs inte fel på sändningarna utan deras LCD TV ger ingen bra bild helt enkelt.

    Såg på Comhems sida att dom har small-paketet, men tittar man runt på sidan så hittar man ju information om att de digitala gratiskanalerna finns att titta på, enda utrustning som behövs är en digital-box, stämmer det ?

    Jag uppfattar det som att small-paketet endast ger dig SVT1 HD och SVT2 HD som för övrigt är gratis i det marksända nätet. Snacka om att lura sina kunder, stämmer det ?

    Om man skaffar en HDTV box till Comhem kan man då enbart abonnera på de tillvalspaket som finns, t.ex. HDTV paketet osv. Det ser ut så men lite otydlig information. Stämmer det ?

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    37
    Tackad
    3 gånger
    1. ja, motsvarande de i marknätet.
    2. ja
    3. de är flexiblare än andra, tolkar din fråga som small+Hd paket, vilket går att beställa för kortavgift plus 129kr.

  3. #3
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    efditac, tack för svaret.

    Då var det som jag trodde att man inte behöver något abonnemang för att de de digitala gratiskanalerna i comhems nät, och small paketet ger dit egentligen bara SVT1 och SVT2 HD, och inget mer. Jag vet inte om dom kommer skaffa enbart HDTV paketet, men de digitala kanalerna måste ju ge bättre bild än de analoga.

    Fattar inte varför Comhem inte kan gå över till att köra ut grundutbudet digitalt istället för analogt, skippa det analoga säger jag

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss