Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 18

Ämne: Hur stänga av inbyggd textning? Röd liten text, Dm800s

  1. #1

    Hur stänga av inbyggd textning? Röd liten text, Dm800s

    Har efterhand kört igång textning på vissa kanaler genom att trycka AUDIO + GUL och SVENSKA. Problemet är att på vissa kanaler blir det då en liten röd svårläst skittext. Jag installerade för ett tag sedan 2SUB. Har ställt in den med fin text i rätt färg och storlek och det funkar perfekt...
    MEN.... på de kanalerna som jag lyckats klabba dit originaltextningen, dvs den lilla röda, så får jag inte bort den. Det blir dubbla. Både den och 2SUB. Hur i hela friden stänger man av den? På de kanaler där jag inte valt textning visas bara 2SUB, snyggt och prydligt. Har sökt och funnit bla att man kan ändra den inbyggda, i både färg och storlek. Men jag vill få bort skiten och bara använda 2SUB. Hjälp mig med detta någon...

    Dm800HD Gemini 5.1

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger
    Hur stänger man av den inbyggda textningen?
    Finns under Audio>> Grön

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Freelock Visa inlägg
    Hur stänger man av den inbyggda textningen?
    Finns under Audio>> Grön
    Växlar bara ljudkanal. Stereo - vänster - höger....

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Om jag inte minns fel så ska det väl bara vara meny (på den kanal du vill stänga av) och sen textning. Kan kolla i eftermiddag då jag kommer hem.
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  5. #5
    Audio>gul sen ser du vilken undertext som är vald, markera den och tryck ok. Det är ett kryss längst ut till höger på den undertext som är vald. Detta får du göra på samtliga dina kanaler som har text problem.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Bra roggap, så var det.
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av roggap Visa inlägg
    Audio>gul sen ser du vilken undertext som är vald, markera den och tryck ok. Det är ett kryss längst ut till höger på den undertext som är vald. Detta får du göra på samtliga dina kanaler som har text problem.
    Alltså, jag måste vara nåt in i helvete trög...
    När jag gör som du skriver, så kan jag slå PÅ den röda fula texten, men jag kan inte för mitt liv sedan få bort den igen. Jag kan byta till andra språk, men inte stänga av den... Som sagt, jag har lyckats slå på den på en del kanaler, och då får jag dubbel text. De som jag inte har slagit igång textningen på funkar fint med bara 2SUB...

  8. #8
    Medlem gimmens avatar
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    66
    Tackad
    2 gånger
    tryck audio,meny,(ljud spår) och tryck ok där det står körandes så avaktiverar du den. trycker ok du en gång till så aktiverar den exit ut ur menyn, in menyn och kolla står det körnandes där så är den aktiv står inget så är den fina texten borta
    2St DB 800SE HD,GP3-DM800se-20120323-Sim2-ssl84b-by sat4fun,MG Camd 1,38+ CCamd 2,21!
    1St DB 800S HD,RamiMAHER-v-21-image-dm800hd-01-05 ,MG Camd 1,38+ CCamd 2,21

  9. #9
    Helt stört omöjligt. Får nog flasha om och låta bli att sätta på texten. Bara installera 2SUB. Tack ändå för försök till hjälp!

  10. #10
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av johansjostrand Visa inlägg
    Helt stört omöjligt. Får nog flasha om och låta bli att sätta på texten. Bara installera 2SUB. Tack ändå för försök till hjälp!
    Har du hårddisk så suger 2sub.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss