Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: DM800HD blir seg

  1. #1

    DM800HD blir seg

    Hej! Använder en Dm800HD med inbyggd hårddisk. Upplever att boxen blir väldigt seg om man inte startat om den på ett par dagar. Det märks endast när man ska spela in eller komma in i menyn med inspelningar. Då kan kugghjulet uppe i vänster hörn hålla på i evigheter eller så hänger sig boxen helt. Startar jag om boxen så blir den blixtsnabb. Finns det något program som startar om den varje natt så löser man det problemet antar jag??

    MVH

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Hmm låter ju lite skumt. Är det en original box eller klon? Vilken image kör du?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Det är en Clone som jag har kört i 3 år utan problem. Sim 2,01. Gemini 4.5 tror jag. att tilläga är att den inbyggda fläkten la av för 2 månader sen, så jag har kört utan fläkt. Kan det vara värmeproblem?

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    1. Byt image, den är extremt långsam som du har i. GP 3.0 iCVS är den senaste, eller GP5.1
    2. Sätt dit en fläkt snarast, annars blir det boxbyte snart.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5
    Tack för svaret. Om jag byter image, måste jag göra om mina kanallistor då ? Tar rätt långt tid att få rätt på det. Finns det någon speciell image man måste köra om det är en sim 2.01 clone?

  6. #6
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Ta en backup på listorna då !! Finns en backup i menyn. Stoppa in ex. en USB-sticka och backa upp till den.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss