Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Gemini hittar inte alla kanaler - fel xml.fil - eller vad?

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger

    Gemini hittar inte alla kanaler - fel xml.fil - eller vad?

    Hej!

    När jag lägger in Gemini 4.20 eller PLi Maxvar image på min DM500S så hittar den inte SVT:s lokalkanaler, plus vissa andra kanaler. Mina andra boxar tar in samtliga kanaler, så det är inget fel på LNB eller switch. Lägger jag in Geminis originalimage, så hittar även den lokalkanalerna.

    Har testat med att gå in i: /var/etc och öppnat den .xml-fil som finns där och gjort en ny kanalsökning. Men det hjälpte tyvärr inte.

    Finns någon nyare xml-fil att hämta här inne eller på nätet?
    Eller kan felet vara något helt annat än just felaktig xml.fil?

    Har både sökt här inne och googlat, utan att hitta svaren. :-( Kan även nämna att jag provat och flasha om Gemini 4.20. Inte heller detta hjälpte.

    PS: Den hittar inte ens SVT1 och SVT2 "alltså riks", utan enbart SVT24 och Barnkanalen ...
    Senast redigerad av Hexantrop den 2011-03-09 klockan 18:16.
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Du kan generera en ny satellites.xml här:
    http://satellites-xml.eu/
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Tack för hjälpen atomized! Det där tror jag på, ska testa i morgon.
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    [FONT=Tahoma]Testat, men det ville sig tyvärr inte ... [/FONT]
    [FONT=Tahoma][/FONT]
    [FONT=Tahoma]När jag gick in i /var/etc och bytte ut satellites.xml mot den nya satellites.xml filen, så inte bara kom det upp "removed service" för thor och sirius, utan thor och sirius var borta även under satellit-installation. Hade sparat den gamla .xml filen på hårddisken, men försöket att lägga in den tillbaka hjälpte inte. Förstår inte varför det gick snett, men jag flashar nog om boxen igen. Knappast något större problem.[/FONT]
    [FONT=Tahoma][/FONT]
    [FONT=Tahoma]Knepigt trots allt, eftersom min DM7020 har hittar SVT-kanalerna utan problem, oavsett image, och dom här två DM500S klonerma hittar SVT-kanalerna när jag lägger in originalimagen för DM500, ”rel 1092006803.img”. Men vid nyare image-filer kör det ihop sig. Nästa gång kanske jag testar med någon halvgammal, typ ”ver 3.xx”, eller kanske någon annan, icke Gemini eller Pli-imaage. Det finns väl andra images att testa. [/FONT]
    [FONT=Tahoma][/FONT]
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    37
    Tackad
    2 gånger
    Kopiera filerna från den fungerande boxen till den andra med Tex. Dreambox Edit.
    Jag brukar alltid göra det för att slippa sitta och söka in kanalerna.

    Glöm inte bara att Satelliterna kan heta lite annorlunda så du får börja med att välja typ av switch och sedan vilka satelliter du vill ha.
    hoppas någon fattar vad jag skrev

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Tack jabba, ska göra att försök.
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss