Sidan 33 av 46 FörstaFörsta ... 23313233343543 ... SistaSista
Resultat 321 till 330 av 455

Ämne: Artikel: PC och OSCam CardServer

  1. #321
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    När det gäller inställningar i en miraclebox och vilka möjligheter man nu har där...har jag tyvärr ingen koll på...
    Tror du får fråga i forumet angående detta, skulle dock rekommendera MgCamd om den softcamen nu stöds i miraclebox.
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  2. #322
    Citat Ursprungligen postat av Minime Visa inlägg
    När det gäller inställningar i en miraclebox och vilka möjligheter man nu har där...har jag tyvärr ingen koll på...
    Tror du får fråga i forumet angående detta, skulle dock rekommendera MgCamd om den softcamen nu stöds i miraclebox.
    Tack för din tid!
    Det verkar inte som den stöds av MB9 med 2 tuners, ngn form av konflikt uppstår.

    Får man ngn form av felmeddelande om man omvandlat boxid > boxkey fel?

  3. #323
    Tack för all tålmodig support Minime m fl.

    Det underlättar uppenbarligen om man gör rätt när man omvandlar boxid till boxkey nu funkar det.

    Funkar webif bara om man kör med windows-server eller skall det gå lika bra med linux?

  4. #324
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    WebIf ska fungera även i Linux...Förutsatt att man bygger OSCam med webif.
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  5. #325
    Hej igen
    Vad jag förstått skall AU på Via inte tilldelas till för många boxar och pga att det kan bli för mkt "trafik".
    Är det rätt uppfattat? Vad är ett rimligt antal, 1, 2 eller? vad menas då med AU i "Userfilen, account i förhållande till det som kan skrivas i t ex cardclient.conf där man skriver newcamd:server-ip:10000:10001:0/093E/0000:user: pwd: osv (1 el 0 i EMM)?

    Jag har inte riktigt koll på vilket som gör vad trots att jag försökt läsa mig till det. Vad påverkar vad? Hoppas att jag skrivit någorlunda begripligt.

    Det verkar som att au=1 i userfil påverkar möjligheten till att få bild på CD, är det korrekt uppfattat?
    Senast redigerad av magper den 2012-11-24 klockan 22:05.

  6. #326
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    1, 2 eller 3 boxar är väl ok att köra au ifrån. Lite beroende på hur ofta de är igång. Som grundregel kan man säga att gör den klienten till au som används mest. Sedan kanske man vill ha en backup också om man av någon anledning inte skulle använda au-klienten på ett tag. Så två boxar som skickar au är lagom tycker jag. Används inte boxarna så ofta kanske man kan överväga att ha en tredje au-klient också. Sikta efter att servern ska ha möjlighet att få in au varje dag från någon box för att uppdateringarna ska flyta på utan problem.

    Att sätta au=1 i oscams userfil gör att användaren får skicka au till alla kort. Vill man istället att en viss användare bara får skicka au till en viss kortläsare kan man ange au=viasat t.ex. om kortläsaren heter "viasat".

    I princip är detta samma sak som att skriva en "1" på raden i cardclient.conf. Med den skillnaden att i cardclient.conf har du en rad per kortläsare så användaren kan bara bli au på den kortläsaren som raden motsvarar. Har man två kortläsare och vill göra användaren till au på båda så får man sätta "1" på båda raderna i cardclient.conf.

    Titta också i vår wiki som beskriver au:
    http://www.comhit.net/showwiki.php?t...utouppdatering


    Edit:

    Jag var visst lite trött när jag skrev ovanstående...
    När vi pratar oscam.user filen så pratar vi serversidan, vilka användare som "får lov" att skicka uppdateringar.
    Det är INTE "i princip samma sak" som att sätta "1" på newcamd-raden i cardclient.conf.

    Att sätta en "1" på newcamd-raden i cardclient.conf "slår på" att den användaren skickar uppdateringar, oavsett om servern vill ta emot dem eller inte. Samma sak som att t.ex. sätta A: { 01 } i mg_cfg för mgcamd.

    Det är alltså två bitar för att få au att fungera:
    1. Klienten måste vara inställd för att skicka EMM (uppdateringsmeddelanden).
    2. Servern måste vara inställd så att den tillåter att ta emot EMM från just den användaren.
    Senast redigerad av atomized den 2012-11-25 klockan 02:35.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #327
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    1, 2 eller 3 boxar är väl ok att köra au ifrån. Lite beroende på hur ofta de är igång. Som grundregel kan man säga att gör den klienten till au som används mest. Sedan kanske man vill ha en backup också om man av någon anledning inte skulle använda au-klienten på ett tag. Så två boxar som skickar au är lagom tycker jag. Används inte boxarna så ofta kanske man kan överväga att ha en tredje au-klient också. Sikta efter att servern ska ha möjlighet att få in au varje dag från någon box för att uppdateringarna ska flyta på utan problem.

    Att sätta au=1 i oscams userfil gör att användaren får skicka au till alla kort. Vill man istället att en viss användare bara får skicka au till en viss kortläsare kan man ange au=viasat t.ex. om kortläsaren heter "viasat".

    I princip är detta samma sak som att skriva en "1" på raden i cardclient.conf. Med den skillnaden att i cardclient.conf har du en rad per kortläsare så användaren kan bara bli au på den kortläsaren som raden motsvarar. Har man två kortläsare och vill göra användaren till au på båda så får man sätta "1" på båda raderna i cardclient.conf.

    Titta också i vår wiki som beskriver au:
    http://www.comhit.net/showwiki.php?t...utouppdatering
    Tack

    Hur är kopplingen mot CD? Som det verkade nu kom inte CD igång om jag inte satte värdet till 1 isf 0 på AU=1 i userfilen.

    Jag har ingen rad i conf-filen med AU, skall man ha det också? Jag skall in o titta lite i Wikin igen, har nog varit där några ggr tidigare.
    Hur är kopplingen med AU mot CD?

  8. #328
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Har du au=1 på en användare i oscam.user så får den användaren skicka uppdateringar till alla kortläsare. Har du två kortläsare varav en med CD och en med Viasat så kommer alltså den användaren att skicka uppdateringar till både CD och Viasat. Förutsatt att klienten är inställd på att skicka uppdateringar förstås.

    Har uppdaterat texten i mitt tidigare inlägg för att göra det tydligare.
    Senast redigerad av atomized den 2012-11-25 klockan 02:36.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  9. #329
    Donator kermiths avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    377
    Tackad
    6 gånger
    Försöket att använda mig av och kör följande kommando:
    Kod:
    svn co http://streamboard.de.vu/svn/oscam/trunk oscam-svn -r 7959
    men får till svar: Checked out revision 7959. Finns det ett ytterligare kommando för att ta ner senaste versionen?

  10. #330
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Citat Ursprungligen postat av kermith Visa inlägg
    Försöket att använda mig av och kör följande kommando:
    Kod:
    svn co http://streamboard.de.vu/svn/oscam/trunk oscam-svn -r 7959
    men får till svar: Checked out revision 7959. Finns det ett ytterligare kommando för att ta ner senaste versionen?
    Som jag skrev i guiden, Senaste "Sourcen"
    Kod:
    svn co http://streamboard.de.vu/svn/oscam/trunk oscam-svn
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss