Citat Ursprungligen postat av draksurf Visa inlägg
Men varför får jag upp:
root@dm500hd:~# mgcamd
-sh: mgcamd: not found
root@dm500hd:~#

Nu när jag skriver in "mgcamd"??
För att mgcamd i din nya image heter "mgcamd_1.35a". Så vill du starta den manuellt får du skriva
mgcamd_1.35a
vid prompten eller hela sökvägen
/usr/bin/mgcamd_1.35a

Så du kör både cccam och mgcamd samtidigt? Då blir jag mer och mer övertygad om att du måste tala om för boxen att den ska använda mgcamd istället för cccam när du byter från att köra kortet i boxen till att köra mot kortservern.

Nu har jag ingen HD-modell av Dreambox (som jag antar att du kör?), jag har bara en gammal DM500. Men om jag går i inställningarna på "Softcam setup" så finns där listboxar där jag kan välja "mgcamd-1.35a". Den ena listboxen heter "Provider" och den andra heter "Default SoftCam". Jag har satt båda till "mgcamd-1.35a".

Så leta i menyerna efter något som liknar "softcam setup" och kolla om du inte kan välja vilken cam som ska användas.

Ett annat alternativ kan vara att låta cccam köra mot din oscam-server istället. Det är förmodligen mycket lätt. Jag har aldrig kört cccam själv men efter vad jag förstått så är det nog bara att lägga till en "N-line" i konfigurationsfilen för cccam.

Jag tror att konfigurationsfilen för cccam heter /etc/var/CCcam.cfg. En N-line skulle se ut liknande så här:
Kod:
N: hostaddress port username password 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14
Du har nog en C-line i dag som pekar på IP-adressen 127.0.0.1. Lägg in din N-line ovanför den i CCcam.cfg och prova om du vill testa den varianten.

(som sagt jag har ingen hands-on erfarenhet av cccam själv så detta är bara vad jag snappat upp genom att läsa på forumet.)

Så du har två vägar att gå:
1. Se till att mgcamd är "default softcam" när du provar med mgcamd.

eller

2. Skit i mgcamd och försök lägga till en N-line i din cccam setup.