Resultat 1 till 10 av 455

Ämne: Artikel: PC och OSCam CardServer

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2009
    Citat Ursprungligen postat av Minime Visa inlägg
    Vet inte om jag missuppfattar dig men.
    Ett problem är i oscam.users, du har ingen användare som är kopplad till grupp 3.

Skulle nog rekommendera dig att köra båpda CD korten på samma port.
    Men begränsa läsarna till grupper istället.
    så oscam.conf:
    Mitt fel, var lite trött när jag höll på och testade det hela. Precis som du skriver så ska oscam.user se ut som du säger. jag som testade fram och tillbaka för att hitta ett eventuellt problem.

Testade även som du säger att köra båda korten på samma port men det gav ingen skillnad heller. Om du tittar på den bifogade bilden så står det Status Off på det sista kortet, varför står det inte CARDOK som på dom andra två korten? Kan det vara problemet? Kan tilläggas att det stod så än hur jag confade med samma port eller inte.

Edit: Kom på att jag kan tillägga att alla tre kort och kortläsare sitter just un i en Ubuntu Desktop med Newcs och där funkar det, så det borde inte vara något fel på läsarna eller korten.
    Senast redigerad av jockelw den 2012-10-09 klockan 17:20. Anledning: Tillägg

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss