Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
1, 2 eller 3 boxar är väl ok att köra au ifrån. Lite beroende på hur ofta de är igång. Som grundregel kan man säga att gör den klienten till au som används mest. Sedan kanske man vill ha en backup också om man av någon anledning inte skulle använda au-klienten på ett tag. Så två boxar som skickar au är lagom tycker jag. Används inte boxarna så ofta kanske man kan överväga att ha en tredje au-klient också. Sikta efter att servern ska ha möjlighet att få in au varje dag från någon box för att uppdateringarna ska flyta på utan problem.

Att sätta au=1 i oscams userfil gör att användaren får skicka au till alla kort. Vill man istället att en viss användare bara får skicka au till en viss kortläsare kan man ange au=viasat t.ex. om kortläsaren heter "viasat".

I princip är detta samma sak som att skriva en "1" på raden i cardclient.conf. Med den skillnaden att i cardclient.conf har du en rad per kortläsare så användaren kan bara bli au på den kortläsaren som raden motsvarar. Har man två kortläsare och vill göra användaren till au på båda så får man sätta "1" på båda raderna i cardclient.conf.

Titta också i vår wiki som beskriver au:
http://www.comhit.net/showwiki.php?t...utouppdatering
Tack

Hur är kopplingen mot CD? Som det verkade nu kom inte CD igång om jag inte satte värdet till 1 isf 0 på AU=1 i userfilen.

Jag har ingen rad i conf-filen med AU, skall man ha det också? Jag skall in o titta lite i Wikin igen, har nog varit där några ggr tidigare.
Hur är kopplingen med AU mot CD?