Sidan 11 av 46 FörstaFörsta ... 91011121321 ... SistaSista
Resultat 101 till 110 av 455

Ämne: Artikel: PC och OSCam CardServer

  1. #101
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Jasså du har kört phoenixläge? Stäng av det (Adusbph?) och prova utan! Jag har för mig att oscam ordnar det själv och att du inte behöver något extra program för det.

  2. #102
    Jag har kört adusbph för att ställa om till Phoenix läge ! Ska jag ställa om den till programerare innan jag startat oscam?

  3. #103
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Skit i adusbph HELT! Stäng av processen och starta bara oscam.

  4. #104
    Nu funkar det !! Tack alla !! Ställde tillbaka till mouse och satte dit en usb hubb!

  5. #105
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Så det var inte att du stängde av phoenix som gjorde det då?

  6. #106
    phoenix mode ställs ju om mjukvarumässigt , med adusbph.. det är ju inte någon process som ligger på servern.. Jag gjorde inget annat än att ställa om till mouse protokoll och sätta en usb hubb. Nu kör jag med en usb hubb utan extern spänning men som tar spänning från 2 usb portar och det fungerar oxå !

    Tackar än en gång för all hjälp..

    Däremot så kodar den inte av HD kanalerna... Någon som kan ha en aning om varför ???

  7. #107
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Ja, men jag tror inte det var det faktum att du bytte till en usb-hubb som gjorde det utan att du faktiskt ryckte ut läsaren och därmed tappade phoenixläget och sedan körde mouseläget igen i configen. Det är min gissning iaf. Du kan ju prova.

    Nej men ojsan, kodar den inte av HD-kanalerna på Viasat? Vad kan det bero på? Du måste nog prova strömförsörjning från 3 usbportar. Då hoppar det nog igång!

    Eller så läser du nån av de 1267 trådarna om ämnet i forumet eller detta http://www.comhit.net/showwiki.php?t...-leverantoerer

  8. #108
    Funkar inte utan usb hubb .. testat igen bara för att... fan att inte hd kanalerna funkar ...

    kanske ska skita i det här då ... jag vill ju kunna se hd .....

  9. #109
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Enda som fungerar med HD kanalerna nu mera är Canal Digital tyvärr...
    Toppen att det löste sig för dig iallfall.

    M.v.h:
    Minime
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  10. #110
    Hur var det man gjorde för att lägga en auto start på oscam .. ? I ubuntu.....

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss