Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: dm8000 timeshift och mediaspelare

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    99
    Tackad
    2 gånger

    dm8000 timeshift och mediaspelare

    jag har en dm8000 och har precis installerat en hårddisk, timeshift fungerar aldeles utmärkt, men hur fungerar det egentligen?
    om jag ser på ett program och startat timeshift funktionen så pausar ju bilden, men var lägger sig det som spelas in? och hur länge spelas programmet in? om jag sedan bytar kanal, vad händer då, avbryts timeshiften eller fortsätter den på den andra kanalen?
    om jag skulle starta timeshift och glömma bort att jag startat den, vad händer då, fyller jag hela hårddisken?
    och slutligen sista frågan rörande timeshift, efter avslutad timeshift inspelning, sparas det inspelade eller raderas det automatiskt?

    och nu en fråga rörande mediaspelaren, jag kör newnigma image, jag gillar inte den inbyggda mediaspelaren, finns det någon annan som man kan istallera istället?

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Det lägger sig i /media/hdd/ i någon temp mapp där, denna mapp + filer tas bort så fort timeshift avbryts. Timeshift spelar in så länge du har det igång, bytar du kanal så avbryts det men du får upp en dialog ruta om det då. Så ja om du startar timeshift och har boxen igång på samma kanal hela tiden så är det vad det är, till slut så blir ju hårddisk full...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Nu känner jag inte till just DM8000 men de boxar jag sett med timeshift brukar ha en inställning för hur stor timeshift-bufferten ska vara. Ofta är den satt till två timmar så efter två timmar kastas det äldsta i bufferten. D.v.s. timeshift-filen blir aldrig större än motsvarande två timmars inspelning.
    Kolla i inställningarna, jag skulle tro att det finns någon sådan inställning där.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    99
    Tackad
    2 gånger
    ahhh, då fattar jag hur det hänger ihop, tack för svaren.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss