Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 26

Ämne: Vonets Wifi-Bridge

  1. #11
    Kan varna lite så ni inte gör samma misstag som min kompis.. Han körde med dreamboxens powersupply och sen stoppade han även på usb-kontakten och in i boxen. Det brännde hela boxen eftersom den skickade på 12-volt in i usb-uttaget.

  2. #12
    Seniormedlem ginowares avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Inlägg
    321
    Tackad
    10 gånger
    Jag kontaktade återförsäljaren i Sverige och sade till dem att testa innan dom skickar en ny till mig.
    Fick sedan ett samtal och man säger att alla piper oavsett PS. Nu vet jag inte vilken modell ni andra har av Vonet som inte piper. Men det finns den äldre modellen med tre kablar och den "nya" antar jag med två kablar som piper.
    http://www.google.com/search?q=Vonet...w=1419&bih=801

  3. #13
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ginoware Visa inlägg
    Jag kontaktade återförsäljaren i Sverige och sade till dem att testa innan dom skickar en ny till mig.
    Fick sedan ett samtal och man säger att alla piper oavsett PS. Nu vet jag inte vilken modell ni andra har av Vonet som inte piper. Men det finns den äldre modellen med tre kablar och den "nya" antar jag med två kablar som piper.
    http://www.google.com/search?q=Vonet...w=1419&bih=801
    Jag har den nya med 2 kablar och den piper inte alls, jag har dessutom 2 st

  4. #14
    Seniormedlem mattheos avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    419
    Tackad
    34 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ginoware Visa inlägg
    Jag kontaktade återförsäljaren i Sverige och sade till dem att testa innan dom skickar en ny till mig.
    Fick sedan ett samtal och man säger att alla piper oavsett PS. Nu vet jag inte vilken modell ni andra har av Vonet som inte piper. Men det finns den äldre modellen med tre kablar och den "nya" antar jag med två kablar som piper.
    http://www.google.com/search?q=Vonet...w=1419&bih=801
    Jag har två st nya med två kablar och den ena piper!

  5. #15
    Seniormedlem ginowares avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Inlägg
    321
    Tackad
    10 gånger
    Hmm Skumt är det!!!...

  6. #16
    Seniormedlem mattheos avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    419
    Tackad
    34 gånger
    Har nu provat två andra PSU. Den ena bidrog till konstant tjut, den andra verkade vara tyst tills jag startade om då började den tjuta.
    Har någon ett förslag på en strömförsörjningsenhet som är tillräckligt bra för att testa om det går att få bryggan helt tyst?
    Senast redigerad av mattheo den 2011-05-09 klockan 09:37.

  7. #17
    Seniormedlem mattheos avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    419
    Tackad
    34 gånger
    Är det någon som har tips på riktigt stabil PSU för att eleminera problem med "rippel"? (Ingen aning om vad rippel är, men det kan tydligen orsaka problem.)

  8. #18
    Jag lånar tråden lite då rubriken kändes ganska "bred". Köpte denna pryl i veckan men får den ej att fungera, installationen i datorn går smärtfritt och den hittar nätverk samt dyker upp som egen enhet med egen ip. Men när jag kopplar den till boxen så slutar den fungera och den försvinner även från enheter i routerns webinterface. Jag har testat det mesta känns det som med DHCP och utan med statisk ip men nada. Googlade lite snabbt och hittar många trådar på olika forum med liknande problem men utan lösningar. Ni verkar ju ha fått det att fungera iaf så jag hör väl här som ett sista försök.

    Min Dreambox är en DM500C ifall det har någon betydelse i detta fall.

    Tack på förhand

  9. #19
    Seniormedlem mattheos avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    419
    Tackad
    34 gånger
    Prova att ha allt kopplat när du strömsätter bryggan, så att bryggan och boxen startar upp samtidigt.
    Lyser eller blinkar det om bryggan?
    Boxen funkar som den ska om du kör trådbundet?

  10. #20
    Hej, tack för svaret. har haft lite att stå i i dagarna så inte hunnit kika in här. Ska testa det första du säger där så att allt startar samtidigt. Den lyser i ett klart blått/lila sken och blinkar ibland vilket den ska göra om den har kontakt med nätverket vad jag förstått. Och ja allt fungerar ifall jag kör trådbundet. Det knepiga i det hela är att när jag väl kör trådbundet på DHCP så tilldelas boxen en ip-adress i denna form 192.168.0.xx vilket är helt korrekt då alla enheter får sådan av min router. Dock så har jag nyligen bytt, innan hade jag en Airport Extreme som tilldelade adresser i 10.0.1.xx formatet och det är en sådan adress boxen tar när DHCP är påslaget och wifibryggan ikopplad.
    Det andra som gör mig fundersam är varför inte wifibryggan dyker upp som ennhet bland de andra på routerns adminsida när den är kopplad till boxen och den visar att den har nät. Den finns där när den är kopplad via datorn.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss