Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 26 av 26

Ämne: Vonets Wifi-Bridge

  1. #21
    Seniormedlem mattheos avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    419
    Tackad
    34 gånger
    Jag tror att vissa routrar bråkar om man flyttar en enheten till ett annat uttag. Nån säkerhetsfunktion tror jag... Om det inte funkar när du startar upp allt samtidigt, prova att låta det stå en timme och starta sedan om igen. En polare hade liknande problem och efter en tid (en timme?) så hoppade allt igång efter att ha dragit ur och stoppat i strömsladden.

  2. #22
    Har precis köpt en sån här också. Men min funkar i datorn , provat 2 olika , men i dreamboxen vägrar den fungera. Den lyser bara gult i dreamboxen. ( blått i datorerna när den funkar ). Någon som vet hur jag kan lösa detta?

  3. #23
    Jag har precis samma problem.
    Min Vonets funkar i datorn, men inte med min Dreambox500
    Trådat funkar Dreamboxen bra.
    Kan det vara så att min dreambox inte gillar denna vonets? ELler missar jag något?
    Den lyser fast blått i dreamboxen, och blinkar till ibland, jag ser den inte som en enhet när jag loggar in på routern

  4. #24
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger
    prova att sätta fast ip i dreamboxen istället för DHCP då funkar det nog, titta vad din dator får för ip inställningar med Vonets, skriv dessa i dreambox näverksinställningar samt andvänd ej DHCP=FAST IP

  5. #25
    Jag har testat det också utan resultat.
    MEN, nu kopplade jag in en vanlig switch mellan dreambox och Vonets, och DÅ funkade det.
    Det var faktiskt likadant när jag skulle konfigurera Vonets i datorn, då var jag tvungen att ha en switch i mellan också, annars kände datorn inte igen vonets.

  6. #26
    Basil, om det är en vanlig Dm500S (alltså den väldigt gamla modellen som ej har HD) så kan det vara så att någon av kretsarna på moderkortet som förser nätverkskortet med ström är rökt. Jag har varit med om flera halvkassa dm500as som ej fungerat med moderna routrar, utan enbart med gamla routrar eller via switch. Har alltid i efterhand visat sig vara en delvis defekt box eller nätdel. =)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss