Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Canal + Extra 1 funkar ej

  1. #1

    Canal + Extra 1 funkar ej

    Får inte igång Canal + Extra 1 i min Azbox efter sista uppdateringen av kortet, funkar utan problem i org. box.
    Nån som känner igen sig?

  2. #2
    Medlem kozmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    70
    Tackad
    2 gånger
    Problem med antennkabeln kanske?
    DM800HD

  3. #3
    Nej, inga problem med kabeln.
    Samma gäller även för TV4 HD & Eurosport HD har jag märkt. Dessa kanaler fungerar även dom utan problem med orig. boxen.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    223
    Tackad
    2 gånger
    Flyttades inte dessa kanaler för inte så länge sedan.... läste detta på ett annat forum

    MTVNHD har flyttat till: 11785H, DVB-S2, SR 30000
    National GeoWild HD har flyttat till: 11785H, DVB-S2, SR 30000
    History Channel HD har flyttat till: 12015H, DVB-S2, SR 30000
    Animal Planet HD har flyttat till: 12015H, DVB-S2, SR 30000
    Silver HD har flyttat till: 10778V, DVB-S2, SR 25000
    Eurosport HD har flyttat till: 10778V, DVB-S2, SR25000
    TV4HD har flyttat till 10903V, DVB-S2, SR 25000

  5. #5
    Kan stämma arrow, har dock provat tv4 HD om och om igen med ovanstående frekvens och det vill inte funka. Detsamma har jag gjort med Canal + Extra 1, men det vill heller inte funka. Mystiskt i och med att Extra 2 & 3 fungerar utan problem....

    Gissar att det är problem med CD-kortet, funderar på om det måste sitta i en längre tid i originalboxen för att "få till sig" alla uppdateringar?

  6. #6
    Seniormedlem hoggans avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    253
    Tackad
    8 gånger
    Tappade hd kanalerna på mitt kort så jag satte in det i orginal boxen tills jag såg att de va uppdaterat. Tog inte många minuter för mig.

  7. #7
    Gjorde precis likadant men då funkar bara vissa HD-kanaler , bl a Canal+ Sport HD...

  8. #8
    Nu funkar samtliga av de kanaler som tidigare strulat, utan att någon åtgärd behövde göras! Märkligt.. men huvudsaken är att de hoppade igång.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss