Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Newnigma 800SE camd problem

  1. #1
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger

    Newnigma 800SE camd problem

    Hej

    Fick min box idag (måndag) och har lite problem, med gemeni fick jag inte alls till det hela utan flashade in Newnigmas senaste istället, laddar hem mgcamd1.35a och evocamd2.17 från fjärren utan bekymmer, men nu till problemet,

    1. MgCamd loggar in på servern men får ingen bild förslag på åtgärd?
    2. EvoCamd får bild, men inte på HD kanalerna, får endast ljud och text på dessa återigen, åtgärd?

    går det inte emd EvoCamd på HD? har testat en 500HD förr och då MgCamd utan problem på både SD och HD
    Om du inte kan laga skiten med bruntape så är det inte trasigt

  2. #2
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Vad säger informationen som rullar på skärmen om du startar mgcamd via telnet?
    EvoCamd, har jag ingen aning om...men tycker du ska köra MgCamd...
    Tycker personligen det är bland de bättre softcam programvarorna...
    Senast redigerad av Minime den 2011-03-15 klockan 07:09.
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    223
    Tackad
    2 gånger
    Hade problem med 1.35a, allt såg bra ut men inget skedde, den startade korrekt en gång sedan död... orkade inte engagera mig mera, så jag installerade 1.30d och då startade allt direkt.

  4. #4
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger
    Tackar ska prova d ikväll,
    hur startat man i telnet? Killall mgcamd sedan bara mgcamd1.35a eller???

    Edit, problemet löst! Tackar arrow, laddade ner MgCamd1.30d via blå, och sen var saken biff! HD kanalerna lirar också samma spel som mig nu så jag vart snabbt överens med boxen igen..... ska bara utforksa Newnigma lite grann får vi se om jag försöker med Gemeni igen sen eller hur det blir, det beror på om vi är kompatibla, jag och newnigman.
    Senast redigerad av CharlieX77 den 2011-03-15 klockan 15:20. Anledning: Problemet löst
    Om du inte kan laga skiten med bruntape så är det inte trasigt

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss