Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Newnigma2 v3.1.6 DM800HD på dreambox 800HD med comhem..!

  1. #1

    Newnigma2 v3.1.6 DM800HD på dreambox 800HD med comhem..!

    Har försökt att söka efter kanaler med kanalsökaren men boxen säger att den inte kan hitta tunern.

    alltså den kan inte söka efter kanaler för den hittar inte en tuner!!??

  2. #2
    vad göra. skall jag behöva installera drivrutiner för just c tunern? låter ju helkonstigt!

  3. #3
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Emm, ett par frågor här som hjälper oss lösa ditt problem.

    1. Klon eller original box?
    2. Har du själv satt i tunern?
    3. Har det fungerat tidigare med andra images?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  4. #4
    1.klon
    2.nej
    3.ja

  5. #5
    blev så glad igår när jag hade installerat Newnigma Imagen: Newnigma2 v3.1.6 DM800HD ifrån filarkivet här och kört in bootloader: SSL76D-20101219. FÖR att den hade CCcams som jag har försökt att installera manuellt de senaste dagarna utan att nå någon framgång med senaste Gemini iCVS, den senaste LT6½.

  6. #6
    och visar jag: meny / information / Om. så står det Hittade tuners: Tuner Atom) Tuner Btom)

  7. #7
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Tror nästan det är nått med drivrutinerna. Tror inte du kan ta en nyare image och sen slänge på patchad ssl faktiskt. Prova med denna image istället: http://www.dreamoem.com/showthread.p...-76D-ramiMAHER
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss