Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Hackar när man kör mkv

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    310
    Tackad
    13 gånger

    Hackar när man kör mkv

    Hej.

    Har en 800:a med lt6.5sp3

    När jag kör mkv filer över en cifs mount så hackar bilden. Jag hade gemini innan och då hackade det inte.
    Någon som vet varför ??

    Vad betyder rsize och wsize i mount options ? Read/write buffer ??? Hur vet man vad man skall skriva där ?

  2. #2
    Donator kermiths avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    377
    Tackad
    6 gånger
    Vet inte om det hjälper men 1080p hackar på min 800 med Gemini men 720p spelar utmärkt. Vilken upplösning kör du?
    Vu+ Solo SE Version 2

  3. #3
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Kör NFS istället så slipper du W# overhead & det går mycket snabbare.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  4. #4
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Det är inte CIFS eller NFS som är problemet. Jag har streamat 1080p via CIFS till min DM800SE och den spelar det utan något som helst problem. Jag tror mer på att det är nått i mediaspelaren i LT som ställer till det. Prova Newnigma2 image istället.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    310
    Tackad
    13 gånger
    Det hackar med 1080P,,,skall kolla hur det är med 720P. Jag vet redan att det funkar med gp så då funkar det säert med newnigma också
    Senast redigerad av balob den 2011-03-21 klockan 09:28.

  6. #6
    Donator kermiths avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    377
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Deas Visa inlägg
    Det är inte CIFS eller NFS som är problemet. Jag har streamat 1080p via CIFS till min DM800SE och den spelar det utan något som helst problem. Jag tror mer på att det är nått i mediaspelaren i LT som ställer till det. Prova Newnigma2 image istället.
    Du har ju en SE box, och de har väl en snabbare processor så de kan ju säkert streama 1080 utan problem.
    Vu+ Solo SE Version 2

  7. #7
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Närverket kan ha stor betydelse med...
    D.v.s. beroende på vad man har för nätverks kablar och om det är lite billiga Nätverk kort eller typ udda märken.
    Dåliga switchar (Billiga med dålig backbone).

    Haft liknande problem med en dator som hade Realtek 8139 kort, med detta så frös bilden när man streama bild från Dreambox till PC...
    Bytte detta realtek nätverks kortet mot ett lite kraftigare D-Link kort...och allt rulla på så mycket bättre...

    Erfarenhet av switch/routers som kan strula mycket och bör undvikas är Netgear.
    Nätverk kort som bör undvikas är så kallade Reaktek 8139 chipade kort.
    D-Link hade problem ett tag, men deras nyare produkt fungerar rätt hyggligt om man kollar på priset.
    Senast redigerad av Minime den 2011-03-21 klockan 10:22.
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    310
    Tackad
    13 gånger
    Ok. Kör iåförsig netgear switch men det är en bättre variant hoppas jag...kostade iallafall nästan 3000 spänn. Har även en 8000HD som kör 1080p i lt hur fint som helst.
    Går jag tillbaka till gp i 800:an så kommer det funka där med.

  9. #9
    Donator kermiths avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    377
    Tackad
    6 gånger
    Jo det är ju riktigt att switchar spelar roll. Men i mitt fall kan jag via nätverket spela upp 1080p via min TV (Samsung) utan att det hackar det minsta, men om jag spelar upp via min 800HD så hackar 1080p. Det är samma lina (RJ45 kabel) som jag använder mot min server eller NAS. Så jag kan ju i alla fall utesluta att jag inte har tillräcklig kräm i i mitt LAN. Men frågan kvarstår ju då att balob kan ex-vis spela 1080p på sin 800HD utan att det hackar. Jo en sista grej är att jag även kan spela upp DVD-ISO filer på 800HD utan att det hackar, så det enda jag kan komma på är att min 800HD inte klarar att spela upp högre än 700p mkv filmer med den 300hz processorn som den har. Eller?
    Vu+ Solo SE Version 2

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    310
    Tackad
    13 gånger
    Nu blir jag osäker....skall lägga i gemini och prova...återkommer.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss