Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Rebootar när man kör mgcamd

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    310
    Tackad
    13 gånger

    Rebootar när man kör mgcamd

    Hej !

    Känner att jag måste skriva av mig lite då jag förmodar att der är många därute som har/haft samma problem som mig.
    Har sökt och hittat många trådar angående ett problem som startade efter att gemini teamet tog bort sina cams i sin addons feed.

    Det började med att jag gjorde en nyinstallation av Gemini 5.1. Jag installerade mgcamd 1.35A genom att ladda ner filer från nätet och ladda in dom manuellt i boxen med dcc.
    Så fort jag valde mgcamd i bluepanel så fick jag bild i 1 sec och sedan bootade boxen om. Antingen kom den i en oändlig loop eller så hoppade den tillbaka till common interface. Dock var bilden kvar av någon konstig anledning.
    Ifall boxen fastnade i den "oändliga" loopen så var lösningen att dra ur nätverkssladden och vänta tills boxen hade startat upp. Valde sedan common interface och satte i nätverkssladden igen och boxen bootade inte om.

    Jag lånade en likadan 800:a som redan hade gemini 5.1 och mgcamd installerad sen innan dom tog bort cammarna.
    Kopierade över filerna mgcamd från bin mappen. mgcamdscript filerna från script mappen och hela keys mappen.
    Samma skit igen....reboot.......faan va matt jag blir.

    Ok, vad gör jag nu......Jo jag laddar ner ipk filer iställer och lägger över dom i tmp mappen och kör en install på dom men icke...reboooooot.
    Efter hand så började det komma olika alternativa addon feeds och jag provade ett antal. Tuinisat, onestep,,,,bluepanel fix här på sidan men samma jävla fel vad i helvete....

    Installerade lt image och gjorde en manuell installation av mgcamd...funka direkt och det är precis det som dom flesta trådar har slutat med.....att man gått över till en annan image men jag ger mig faan inte, jag skall få det att funka...
    Många tips var att skita i guit och köra från prompten istället och även det gick åt skogen.

    Iallafall efter ett jävla trixande fram å tillbaka med olika config filer och 2000 omstarter av dreamboxen så fick jag det att funka.

    Jag laddade ner addon feeden tunisiasat-addons-manager_3.0_mipsel.ipk och la den i tmp mappen.
    Installerade filen och startade om boxen.
    Gick in i plugins och valde tunisiasat.
    Valde gp3cams
    Valde mgcamd 1.35Arc3
    Editerade newcamd.list

    DET FUNKAR; TJOHOOOOO

  2. #2
    Precis som du hade det har jag haft under en längre tid.
    Har i stort sett håll på i 14 dar och försökt fått ordning på problemet.
    Tappat räkningen på hur mycket jag har flashat om DM'en
    Fungerad ibland, men väldigt instabilt
    Men så följde jag din guidning, och vips så fungerar det.
    Tackar så mycket för din hjälp.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss