Citat Ursprungligen postat av Minime Visa inlägg
I vilken box har du ditt Canal Digital kort?
Om du har Canal Digital kortet i DM7020'n så måste du få DM500an att ansluta till DM7020'ns CardServer.

Så du får börja med att sätta upp en användare i cardservern på dm7020 och konfigurera mgcamd i dm500an så den kan ansluta till DM7020'n.
Tack för ditt svar Minime! På sikt avser jag att ha kortet i DM7020 och koppla ihop boxarna i ett hemnätverk, nu har jag till att börja med bara flyttat kortet från Dm7020 till DM500S och få DM500S att funka. Tänkte ta "projektet" i två steg, men det kanske vore bättre att direkt göra som du är inne på? Sätta upp en användare i DM7020 och sedan konfigurera mgcamd i mina två DM 500S ... Jag är ny i gamet och ser framför mig en hel del skrivande och ändrande i linus-program, men jag måste ju ändå lära mig även den biten. Har samlat på mig nästan en hel pärm full med olika guider och sånt jag hämtat från olika diskussioner, men mycket av detta jag samlat på mig, har några år på nacken och det är kanske inte fullt så omständligt att sätt upp en cardserver idag?