Tog bort radegastserver helt, men måste dessförinnan gjort något allvarligare hänt, för nu får jag enbart in FTA-kanalerna på servern, DM7020. Har det tidigare krånglat Med att få in C+ -kanalerna med Mgcamd, så har jag normalt fått in dom om jag bytt till CCcam 2.2.1. Men så icke nu ...
Sparar jag protokollen för newcs + newcamd.list och använder dessa, som nu borde vara rätt ifyllda, i den nya imagen så är min tanke att det borde kunna fungera. En fundering dock, vad borde vara att föredra:
Alt 1. Ominstallera OpenPLi i DM7020 + och låta PLi Jade vara kvar i DM500S-klonerna?
Alt 2. Ominstallera såväl Open PLi i DM7020 som de PLi Jade som jag nu har i DM500S-klonerna?
Alt 3: Byta till Gemini 4.70 i DM7020 + Gemini 4.20 (den senaste timebomb-säkra) för DM500S-klonerna?
Eller alt 4 ... Strunta i att byta image. Försöka få igång C+ kanalerna + kontakten server-klient ändå? För mig är det ingen större grej att byta image. Däremot känns det jobbigt att famla runt i mörkret, där det mesta som kan strula, verkar strula ...