Resultat 1 till 10 av 72

Ämne: Får in textteven på tex TV4+, men ingen bild …

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Tackad
    5 gånger
    EDIT: En vall är sprängd - ett genombrott! Fick nyss in Canal+ kanalerna på klienten, DM500! Men ingen bild på servern DM7020 ... Ja, bilden frös sedan och är just nu borta, men detta är trots allt ett stort genombrott.

1. Har tagit bort alla <rate>

2. Har bytt ut IP-adressen i DM7020 till 127.0.0.1, så nu är newcamb.list i DM7020 som den ska vara.

4. ps ax visar att det i DM7020 finns några rader med både newcs och mgcamd och i DM500 finns några rader med mgcamd. Jag har ännu inte lyckats lära mig använda DCC för det här, så jag bifogar filerna som jpg-bilder.

6. Jag startar om datorn varje gång jag ändrat något i config-filerna. Ibland stänger jag t o m av på baksidan och väntar en halv minut, utifall det skulle behövas någon ”extra” reset - om en vanlig reboot inte gett förväntat resultat. Brukar dessutom ta ur C+ kortet några sekunder och i med det tillbaka. Även detta för säkerhets skull.
    Tycker jag testat det mesta, men ändå vill Mgcamd + newcs inte ge bild ens på DM7020.

Här ett par saker som jag funderat över.

1. När jag redigerat newcs eller newcamd.list i Notepad++ och ska lägga in filen tillbaka i boxen med FlashFXP, så visas ändå filens gamla datum+klockslag under ”Modified”. Men hämtar jag den på nytt, så är det trots allt den reviderade filen som ligger där. Känns lite förbryllande trots allt.

2. När jag kollar i DCC så kommer det upp enligt nedan:

Telnet Connected
    FTP Connected
    Model DM7020 detected.
    Autoconfig disabled!

Bootmanager not found.
    Bootmanager not found.
    FTP Disconnected

Är detta verkligen OK?
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerad av Hexantrop den 2011-05-07 klockan 20:59.
    Ha der så bra!

Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss