Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 24

Ämne: DM800HD DVI Port DÖD

  1. #11
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Inget fel på boxen, utan ofta är det "handhavandefel", du kanske "råkat" bryta lite i DVI-kontakten när du monterade den. Det gjorde iallafall jag. Se till att fästskruvarna för DVI-kontakten sitter ordentligt fast i chassit.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  2. #12
    Tack för tipset för skruvarna. Den ena följde med när jag lossade kontakten vet jag. De är väldigt små så jag lyckades inte spänna den mer än med handkraft.

  3. #13
    Kan tillägga att jag har fått igång bilden via dvi. Satte fast kontakten ordenligt och de två skruvarna som sitter vid sidan av kontakten och böjde lite fram och tillbaka tills inte bilden kom tillbaka, håller väll ett tag innan det försvinner igen.

  4. #14
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Klarar du inte av att löda detta själv, så ta kontakt med någon typ av elektriker eller någon som kanske är bra på att löda och som kanske har tillgång till ett lite bättre löd sett, med löd sug och en smidig löd-penna...
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  5. #15
    Hur gör man för att släppa moderkortet i boxen från sjävla chassit? har hittat en skruv på moderkortet. Är det bara den som ska lossas samt att fronten ska släppas? Det måste till antar jag om man ska komma ut undersidan där ingreppet ska göras.

  6. #16
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Det är 3 skruvar på moderkortet. Sedan så lossar man fronten & bakstycket, och lirkar ut kortet.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  7. #17
    Tack för svaret. Ska testas. Förstår inte varför man bygger en så underdimensionerad box. DM7000/8000 är rätt storlek. Då kan boxen andas ordentligt åtminstone.

  8. #18
    Nu när jag ser moderkortet underifrån och kollar på lödd punkterna som är för DVI kontakten ser jag att en punkt är rund i formen medan alla de andra är spetsiga. Kan det vara där problemet är? Ser annars inget konstigt där som ser "trasigt" ut.

  9. #19
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Löd på ALLA punkter, det kan vara mikrosprickor i dem.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  10. #20
    Okej, vad är bäst att göra? Löda om alla punkter? Problemet uppstår aldrig när boxen är kall. Men efter en stund så börjas det antagligen pga värmen gör sitt.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss